Lilla gåsemossen och kojeberget

 
 
 
 
 
 
 
 
Dags för en urskogspromenad i Klyftamon igen. Denna gång med sol från en klarblå himmel. Om det tycker jag.
Väg ca 80 procent av promenaden, resten var stiglöst. Bommad var vägen även om skylten som varnade för det var lätt att missa.
 
 
När vägen tog slut skulle vi komma till en jaktstuga av annorlunda slag och det var den minsann. Först stötte vi på bastun vid den lilla sjön.
 
 
Jakstuga modell lite lyxigare.
 
 
Härifrån var det då lite stiglöst på vår promenad till Kojeberget.
 
 
 
 
Här skulle det finnas några märkliga kartsymboler, som visade på dessa stenar? Varför har man gjort dessa tro????
 
 
 
Nåväl, en lättloggad burk och vi vandrar vidare mot lilla Gåsemossen. 
 
Så vackert det är här i Klyftamon!
 
 
30 meter sump på smalaste stället att passera över mossen för att komma upp på berget mitt i gick alldeles utmärkt, även om det framkallade en del skratt då det var rätt vingliga tuvor emellanåt.
 
 
Även här fanns det märkliga stenformationer.
Varför har man samlat ihop dessa sannolikt inte helt lätta stenar så här?
 
 
Jo, detta är nog en grillplats, men den andra?
 
 
Nu var vi båda "fikanödiga" ett utttryck vi kom fram till var starkare än bara "fikasugna". Vi behövde verkligen fika här i solen, mitt i en glänta i skogen på den lilla ön mitt i Lilla Gåsemossen.
 
 
På tillbakavägen började solen så sakta sjunka öven mossen.
 
 
Strax var vio tillbaks vid jaktstugan igen och hä'r kunde jag inte låta bli att fotografera bastun vid sjön igen.
 
 
Gjorde en liten avstickare till Bjursjön på återvägen. Vackert med de sista solstrålarna som färgar allt gyllene.
 
 
Blev en synnerligen trevlig eftermiddagsutflykt, till ytterligare två latser jag aldrig hittat utan de där plastburkarna.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0