En helg i Växjö

Vi brukar alltid försöka komma iväg på en barnfri helg varje är. Denna gång stod valet till Växjö! En vacker stad omgiven av sjöar!
En stad jag aldrig varit i förut, inte allt för långt att åka och inte minst Alfabetet. När en serie cachar har fått så många poäng så måste det ju vara något alldeles extra!
Det var det också!
Jag skulle behöva logga närmare 200 vägskyltar/elskåp för att få poäng så det räcker för alla kluriga, roliga annorlunda cacher där som allihop förtjänar poäng. Poäng som jag inte har tyvärr så det fick bli väl utvalda gömmor som fick poängen.
Jag har svårt att få mina favoritpoäng att räcka till. Tycker oftast att det är betydligt mer än en av tio som förtjänar poängen. Undrar vad det beror på? Cachar ju oftast på landet där det finns gott om vackra platser eller ovackra platser där man istället varit kreativ......
Lägger in ett antal bilder! Har sett de flesta bilder på annan plats förut så jag hoppas det inte blir någon spoiler.









Vi hann även med ett litet besök på Kronobergs slottsruin!














Alla gömmorna låg med kort gångavstånd i vackra omgivningar. Tibasten blommade och lovade att våren är på väg även om det snöade när vi åkte på lördagen samt när vo kom hem på söndagen.
Trackback
RSS 2.0