Rekord!

Ja detta var sannerligen en dag med fler rekord. Jag loggade mer på en dag än jag tidigare gjort någonsin. Allt som allt blev det 36 loggar på vår lilla tur till skogarna runt Mariestad.
Men ett rekord jag hemskt gärna skulle vilja varit utan är.........
 
Jösses vad mygg det var!
Man hann knappt ur bilen förrän man insåg hur populära vi faktiskt var..........
 
Vi startade vår lilla tur med att åka Åsen runt med avslutande Åsen runt Final. En serie gömmor utanför Mariestad som även hade passat bra som cykelrunda, fast kanske en dag som det var mindre mygg. Vi åkte iallafall bil och gömmorna var som tur var lätta att hitta allihop.
Sen passade vi även på att logga en serie som hette grodan 1 2 och 3. Lite söt men jag skulle tro att en av grodorna var en förtrollad prins då han hade försvunnit från sin post.
 
Efter att ha donerat lite blod till de flygande blodsugarna begav vi oss ut mot vänern och här vid
Vänerns Pärla #6 - Sandviken passade vi på att fika.
En liten båthamn där det blåste skönt från vattnet och inte ett flygfä vågade sig i närheten. En riktigt fin plats!
 
 
Vi traskade vidare ut på en runda runt golfbanan. Ja inte för att spela golf, vi höll oss på utsidan och hittade både golfbollar och några loggböcker. En trevlig tur där vi fick sällskap igen.
Dessutom såg vi en orm.
Eller rättare sagt, jag såg ormen, Titti skrämde iväg den på ett mycket effektivt sätt........
En timme senare kom vi äntligen fram till vänern igen. Underbart.
Några gömmor på tillbakavägen är värda att nämna.
Stenarna, en fin plats och här tröttnade det flygande sällskapet äntligen på oss. Kanske de var mätta.....
Den lilla klippan, ännu en fin plats som helt klart är svår att ta en solig dag med mugglare som solbadar på klippan. Inga problem med det ikväll, men först letade vi fel. Snart upptäckte titticc vart gömman var och ja, utsikten var inte sämre vid burken.......
Kalibrera Gpsn. Dagens bästa gömma! Först ett dygn senare föll poletten ner och jag fattade hinten......

Vänd dig rakt åt norr, stäng av GPSn, Snurra snabbt två varv motsols.

Sätt på GPSn igen och snurra direkt två varv medurs.

Vänta tills GPSn får kontakt med satelliterna och vänd dig sen ett halvt varv så att du står rakt söderut, gör ett snabbt tryck på "power knappen" så snabbt att GPSn inte stänger av sig.

KLART!

GPSn är nu redo att leta reda på ytterligare cacher!

 

Vi vandrade i cirklar så vi fick kalibrera gpsen på vanligt sätt senare.....

Dagens sista gömma var den mest utmanande. Jag VILL OCKSÅ ha en.....

trädcache...

Ja, med pennan i munnen och smidig som ett kassaskåp var det bara att ge sig upp. Fast det var lättklättrat och inte så högt, det svåraste var att få locket på burken på plats igen.

En underbar energigivande afton tillsammans med titticc. Droger blir man hög av, jag blir nästan lite hög av geocaching, men så är jag ju beroende oxå!

 

 

 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0