En dag då vi inte kom ända fram till Mariestad

Challenge #080 You whish you never took that PT
En challenge jag sneglat på ett tag och insett att jag tack vare min familj faktiskt har möjlighet att logga denna!
Jag har varit i närheten av riktiga powertrails vid några tillfällen men då alltid tillsammans med familjen. De är ju inte alls lika intreserade som jag är av denna sysselsättning så att ta en powertrail tillsammans med dem är inte att tänka på.


Nu var målet uppfyllt och det var bara att åka och logga!
Att det dessutom bara var 2 innan oss på nästan ett halvår som loggat denna och att ingen av dem hade mer funna än 32 cacher var kändes inte heller så fel:-))). Planen var att vi skulle åka in mot Mariestad efteråt men vi kom aldrig så långt......
Vi fastnade i trakterna runt Tidavad!
Lord of Hog hade nyligen ett speciellt event och i samband med det placerades ett antal gömmor ut i trakterna runt just Tidavad så där fanns mycket nytt att logga. Kul!
Har faktiskt aldrig varit i de trakterna innan och det var kul att se en ny del av skaraborg!

Dagens pulshöjare var annars Spinneriet

Först ett rejält staket så ingen vetvilling skulle få för sig att klättra ut till den lilla ön i mitten av ån......



Jaja, vad gör man inte för en liten burk.......



Sen var det balansgång avslutat med ett litet skutt som gällde men ingen av oss fick bada!

Riktigt skönt att vara tillbaka på fast mark igen!

Så vidare mot en gömma jag sett fram emot:
XMAS2011 - 20 - Christmas tree
Påminner oss om att det snart bara är 7 månader kvar tills det är dags igen. Riktigt fint!!!

I närheten finns en gömma som heter Picknick i det gröna.
Ja i bilen fanns ju vår picknick så varför inte?????
In på en liten markväg som sett bättre tider. Som tur var hade det torkat upp så leran på vägen var farbar.
Min stackars bil får vara med om mycket och den fixade även denna lite mindre bra väg och så var vi framme!
En kohage med en fin liten enebacke mitt i ingenstans. En massa stenar som låg lite misstänkt till fick oss att tro att det nog varit något här förut men vad?????
Hur i all världen hittar man hit för att gömma en burk?????
Nåväl. Perfekt picknickplats var det i allafall!



Här fick Lena sen erfara nackdelen med att hälla ut kallt kaffe i motvind....

Brotorp



Å så vackert det var här! Dessutom hade denna plats en liten hemlighet.....



Tänk att sitta här och filosofera.....Kaffet var uppdrucket annars hade det blivit påtår här!

Binnebergs Tingshus



Det väl bevarade tingshuset i Binneberg var
“rättan tingstad” för västra länsmannafjärdingen i Vadsbo härad
från slutet av 1600-talet till 1891. Bottenvåningen är i
spritputsad sten och övervåningen, tillkommen senare, av trä. 1760
är troligt byggnadsår. Tingshuset bevaras som museum och tingssalen
finns kvar. Som flygel ligger det före detta gästgiveriet.

Vi smög runt huset och letade efter bersån.....



naturens återtåg eller vad säger man?????



Lummigare plats för en fika har jag svårt att tänka mig.

Trackback
RSS 2.0