Event i Fristad

Utrustad med näsdukar, nässpray och lite envishet styrdes färden mot Fristad. Det var ju ett event på gång och lite förkylning skulle inte få stoppa mig efter att ha tillbringat tre dagar med att kurera mig. Fristads Event 2013
Varför har vi inte varit där tidigare? Det har känts så långt på något sätt men jag har ju precis lika långt att åka till Torsö. Jodå, det kommer att bli återbesök, det kan jag lova för det var trevliga trakter att cacha i.
 
Tillsammans med U+L &CO styrdes färden från skaraborg rakaste vägen förbi just Annelund. Dit hittade vi utan problem, vi var ju där nästan 10 gånger i förra veckan.........
Ett snabbt stopp blev det på vägen. Vi såg en misstänkt välkänd bil stå i vägkanten och det visade sig vara titticc, LAJT o Lili43. Vidare och ner för anmälan och mottagande av gratislott! Gott om vinster visade dert sig vara så alla med sig något trevligt hem sedan. Även andra lotterier fanns där man för den ringa summan av 10 kr var garanterad en vinst! Trevligt!
De minsta cacharna ville gå tipspromenad samt testa ponnyridning. Det senaste stod jag över, man får ju tänka på de stackars hästarna.
En massa trevliga föredrag fanns att lyssna på men vi valde att ge oss ut och ta en runda i stället. Eftersom CUR1 mötte upp oss där enbart hade husbil att förflytta sig med var valet en slinga med stor parkeringsplats ett krav. 
Vi gav oss av mot Bredared och Spåret 5 mfl. Denna var den bästa, en sådan ide hade jag aldrig kommit på själv! Kul med kreativitet!
Här visade det sig att vi mötte fler skaraborgare. Djurets och Jsson83 hade precis samma tankar så det blev ett rejält gäng ute i skogen.
 
 
 
En trevlig runda i solsken som avslutades med fika innan vi gav oss åter till eventområdet. 
Där mötte vi även upp jamandcat och intog var sin nygrillad hamburgare som scouterna fixat till väldigt bra.
Gott med lite varmt i magen för nu började det bli kyligt. Haglat hade det gjort och regnet föll från stora gråa moln. Tyckte jag hörde åska men det kanske bara var tåget.
 
Efter lottdragning så släpptes då de nya cacherna! Trots regn gav vi oss åter ut i skogen. Denna gång som team U+L & CO, CUR1 jamandcat och undertecknad. Totalt 9 personer i skogen och det var mer än en gång vi fick slå våra kloka huvuden ihop.
1 FTF fick vi helt oväntat och det på en 4,5 i svårighet!
Unga fröken jamandcat var det som hade huvudet på skaft!
Genomgående mycket trevliga och arbetade gömmor och dessutom ett riktigt trevligt event! 
Vi kommer säkert nästa år oxå!
Avslutar med lite blandade bilder från em. Hoppas jag inte spoilar något så här.
 
 
 
 
 
 
 
 
Vid en gammal torpruin fanns forfarande spår av de tidigare boende. Tänk vad påskliljor lever länge!
 
 
Massor av otroligt vacker mossa hittade vi även. Naturen är underbar.
 
 
En underbar dag går mot sitt slut. Vi avsluter med god pizza på en lokal pizzeria och vänder åter hemåt. 
En sådan trevlig dag det blev trots lite regn. Det är dessutom inte var dag man cachar så många i grupp!
 
 
 

 
 

Kommentarer
Postat av: Inga Johansson

Jag kom aldrig iväg till Fristad i år. Behövde en dag hemma i stället. Men jag kände igen Spåret 5 från förra året. Förstår att gömmorna var lika trevliga i år. Det kanske kan bli en tur nån gång för att kolla in årets gömmor. Idag har jag introducerat ett gäng i geocachingens grunder. Det var också trevligt.

Svar: Åh vad kul att lyckas få nya cachare invigda i denna beoendeframkallande hobby! Tittade faktiskt efter dig men det var ju en och annan där! Hoppas våra vägar möts en annan gång framöver!
bojip

2013-04-28 @ 22:03:00
URL: http://tankstallet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0