Hökensås lockar

Jag behövde göra service på en av mina gömmor uppe på Hökensås så jag frågar om det är någon som vill följa med. Det finns ju trots allt några ologgade burkar där med! Jodå, det ville både jamandcat, titticc och Miss.P. Jag packar en liten påse med det jag behöver och ställer den på hallbyrån. Där står den riktigt bra.......
För när vi är framme vid gömman jag skulle serva upptäcker jag att allt jag behöver står kvar på hallbyrån.....
 
Nåväl, vi gjorde ett tappert försök att fiska fram burken men gav upp och letade upp fiskesjöar i stället.
 
 
En och annan fiskare såg vi ju också.......
 
 
Fikaplatser behöver man inte leta när man är i dessa trakter, det är bara att åka fram till en av områdets mer än 50 sjöar så hittar man bord och stolar.
 
Så fint! Denna gömma kom faktiskt till tack vare ett litet uppdrag i min gömma: Fikaplats #7 Ibbesjön.
Det roliga är att denna dag resulterade i ytterligare tre nya gömmor pga samma uppdrag, nämligen

 Hökensås sjöar - Kroksjön

Södra Laxagölen. (Hökensås sjöar)

Hökensås sjöar - Björnsjön

Riktigt, riktigt roligt, för här uppe i denna underbara natur finns plats för många fler gömmor.
 
 
 
 Fast vi hade vissa problem med naturkrafter denna dag. Varenda gång vi stannade vid en sjö efter att vi fikat så minsann mullrade inte åskan, alternativt så började det regna.
 
 
Men så oerhört starka färger det blir i solen strax innan regn!
 
 
Gräset blev nästan lysande grönt!
 
 
Jo, vad gäller min gömma som behöver servas, det får bli ett återbesök, och nu är nog tiden mogen för visst borde det väl finnas en promenadslinga eller två här uppe oxå?
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0