Kottholmen

Kottholmen är en liten ö i Tidan med två cacher på. Jag kan inte påstå att jag hört talas om den förut och visste därför inget om den.
Ön är fin med lövskog på men när vi närmade oss detta började jag inse att det var något speciellt med just denna ö!
 
 
Hint "under sten" kanske........
 
Kottholmen är en bildad ö i Tidan strax söder om Ullervad i höjd med Ullervads kyrka. Ön bildades efter att man sprängt fram bergskanalen väster om ön för att kunna sänka Tidan och få mer brukbar jordbruksmark söder om Ullervad.
 
 
Vilket jobb som var gjort för så lite egentligen
 
 
Gigantiska stenhögar med bortsprängda stenar från den spikraka djupa kanalen.
 
 
 
Riktigt läskigt att gå längs kanten för det var en bra bit ner till vattnet......
 
 
 
Ett fantastiskt ställe jag aldrig hittat om det inte vore för geocaching!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0