Egentligen kanske inte helt normalt..........

När man en gång snöat in på det här med geocaching och dessutom fastnat för det rejält så som jag har gjort så gör man helt plötsligt saker som nog inte kan betecknas som helt normala.
Att åka nästan 6 mil enkel resa bara för att äta en semla kanske kan räknas dit. Att man sen dessutom inte väljer den rakaste, finaste vägen denna dag med underkylt regn och snorhala vägar dit utan gör en krokig omväg bara för att just där ligger det en liten burk som råkar fylla år just idag är väl ytterligare ett tecken på att något kanske inte är helt som det ska.......
Men det var ju event i Mariestad och då skulle det ätas semla .
 
 
Adolf Fredrik, Kung av Sverige . Dessa event brukar vara rätt trevliga tillställningar så dit ville jag ju gärna.
 
Att jag sedan råkat upptäcka att jag börjar närma mig att kunna logga Challenge #097 Birthday gjorde att det helt plötsligt blev väldigt viktigt att åka den lilla krokiga omvägen till Mariestad.
Men att hitta en cache i snön är ju inte alltid lätt.......Ingen hint desutom.......Nåväl.
Jag utrustade mig med spade, borste och isskrapa med förstärkt handske och jamandcat hade oxå med sig en borste för cachen skulle bara hittas.
 
 
Måste erkänna att det var rätt snopet att inget av mina noggrant uttänkta nya geotillbehör behövdes. Cachen låg fullt synlig.......
Men i och med dagens logg är det nu bara 3 födelsedagar till att besöka innan challengen är klar!
Det där med challengecacher förhöjer faktiskt cachingen ett snäpp ytterligare. Så kul att klara av bedriften man faktiskt måste göra för att få logga dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0