Mariestad. Nära vänernupplevelser

Det är ju det här med födelsedagar....
Helt plötsligt blev det nödvändigt att åka till Mariestad en speciell dag!
 
Det där med challengecacher kan få åtminstone mig att gå in stenhårt för att nå ett specifikt mål.
Den 5 mars fyllde Mariestads Gränsstenar 3 år och det var den som gjorde att vi hamnade just i Mariestad denna soliga dag. 
Något jag är glad för, då det var ett alldeles underbart ställe att möta våren på.
 
 
 
 
 
 
 
Stora sprickor var det i isen och vi var glada över att vi kunde stanna med fast mark under fötterna. Men det var oväntat många som traskade omkring på isen trots att den både knakade och lät.
 
Underbarare fikaplats får man leta efter och här såg vi årets första fluga och mygga.
 
 
 
 
 
Inte så underligt att Ekudden heter just Ekudden. Magnifika gamla ekar fanns det gott om.
 
 
Några av dem vi loggade som jag uppskattade mest:
 
87:an =En riktigt lurig en........Kul och bra gömma!
 
 
 
 
Dessa gick ut på samma sak egentligen, men ett kul sätt att leta sig fram till koordinaterna, den ena löstes hemma av mig framför datorn, den andra löstes tack vare Malin ute i fält.....Men jag har då aldrig tagit en SÅ krogig väg fram till gömman förut.......
 
 
Bara vackra platser:
 
 
 
 
 
Så ett roligt fikakort från en underbar plats!
 
 
OBS! Det är inte vi som lutar.......Tänk vad det kan bli med självutlösare ibland.....
 
 
Alldeles, alldeles underbart var det...........
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0