Borås!

Det finns de som åker till en stad en bit bort bara för att shoppa och gå i affärer med en väninna..........
 
Sen finns det galningar som istället väljer att åka till en stad 8 mil bort för att leta plastburkar med en väninna..
 
Jag vet definitivt vilken kategori jag tillhör! Det finns ingenting som får mig att må så mycket bättre än möjligheten att få åka på just dessa geoturer.
Jag är alltid så fylld av glädje och energi efter en sådan här tur, oavsett om det är till grannstaden resan
går eller om det är lite längre bort. Energi behöver alltid fyllas på så det är bäst att passa på när tillfälle bjuds!
 
Denna vecka har bjudit på två riktigt fina dagar! Vilken oerhörd tur att just dessa dagar var möjliga att geocacha!
För övrigt känns det verkligen att det snart är vinter. Riktigt kallt börjar det bli ute nu.
 
Denna gång ville Lena till Borås. Ja, varför inte? Jag som gillar rundor av olika de slag hade ju hittat ett inlägg om pickesjön på femfemmans blogg och konstaterade att Pickesjön, den ligger nära Borås!
 
 
Pickesjön runt är en 3,5 km slinga i naturskön miljö.
Pickesjön är en vacker skogssjö ett stenkast från Borås centrum. Här trivs hundägare och joggare, även sportfiskare söker sig hit då det finns inplanterad regnbåge i sjön. Det finns gott om fikaställen och grillplatser, så ta med er picnic korgen.
Det finns 12 traditionella cacher och en bonus.
 
När vi kom ner till parkeringen såg vi sjön skymta mellan träden. Underbar bokskog dessutom!
 
 
Detta var verkligen en runda helt i min smak!
Oerhört vackra vyer! Fin promenadstig runt sjön och lätthittade cacher! Kunde inte ha blivit en bättre start på dagen!
 
 
 
Molnen börjar lätta efter ett par gömmor och solen visar sig på vår sida av sjön! Så vackert!
 
 
 
Dessutom riktigt skönt att kunna gå i skogen utan att misstas för att vara älg! I dessa älgjaktstider känns det ju inte så tryggt att gå där man annars går mitt ute i skogarna.
 
 
Flera fina fikaplatser gick vi förbi men det var ju lite väl tidigt att fika tyckte vi tills vi insåg att det nog var bäst att fika på denna sidan sjön om vi ville ha sol och det ville vi ju!
Trots att det är i mitten av oktober så värmer ju faktiskt solen fortfarande.
Men nog märks det att solen står rätt lågt nu.
 
 
På andra sidan sjön var det mer barrskog och här var det även betydligt skuggigare.
 
 
Vackert med alla gyllene färger som speglade sig i vattnet.
 
 
En helt underbar runda och en mycket bra start på dagen!
 
Vi fortsatte mot Lenas ena önskegömma.
 
Jag kollade bilderna innan och blev förvånad. Har bestämt för mig att Lena inte gillar spindlar......Men helt klart lät det som en kul gömma!
 
Vi tog helt definitivt inte lättaste vägen dit. För nog måste det finnas en bättre väg är att gena över järnvägen och sedan ta oss nerför denna slänt?
 
 
Det är inte lätt när man är utsocknes.........
 
 
Krypa krypa lite, tur vi hade ficklampor för det hade varit riktigt mörkt annars.
 
 
Spännande men ändå rätt lättloggad, det var nästan en större utmaning att ta sig till och från stället.
 
En WheriGo hann vi även med: City walk of Borås 
Tänka sig två stycken på en vecka! Jag som bara loggat en enda innan. 
Denna gång fick vi erfara att det kan strula lite med sådana gömmor och gpsen.
Men vi lyckades till slut, även om vägen dit blev betydligt omständigare än det var tänkt.
Ett mycket bra sätt att visa en stad på tycker jag definitivt, om det inte vore för engelskan. Är hopplöst dålig på det tyvärr.
 
 
Knallblå himmel, solsken och fina miljöer gjorde vår vandring riktigt behaglig.
 
 
Under en palm i Borås.......
 
 
Badande Buddha
 
 
 
Dagen går fort när man har trevligt!
Dags att vända hemåt igen, utan ett enda affärsbesök. Så skönt!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0