Det blir inte alltid som man tänkt. Ibland blir det faktiskt bättre! Tur att titticc har en välmatad gps!

 
 
Växjö har några challengecacher som vi var intresserade av. Challenge #205 Aktiv och uthållig visade sig att man behövde stege mitt i en rondell för att klara av att logga trots att terrängen bara var satt till 2. Den hoppade vi över och där är sen raitingen höjd efter vårt besök. Stege i rondell, nej där går definitivt min gräns.......
men det fanns två andra challengecacher vi klarade av: Challenge - Dubbelt upp och Challenge #35 Social och uthållig. Båda låg utmed Kalmarvägen till så varför inte passa på att ta en liten promenadrunda där oxå? Jag hittade Charlies runda #Final en liten runda med fem burkar och en final på fina stigar längs en sjö. Låter perfekt för bojip och titticc hängde ju på och det var så vi hamnade i Hovmantorp!
 
 
Det var en perfekt bojiprunda, jättefint att vandra nere vid sjön även om kalhygge och nattens regn gjorde det aningens mer svårgått än det sannolikt varit bara för nån vecka sen. 
 
 
 
Nyfällda träd luktar så gott, men inte är det lätt att gå precis.....eller leta burk.......
 
 
Nu var det ju dessutom så att det låg tre burkar på andra sidan vägen som passade perfekt i vår lilla promenadrunda och det var där jag blev fast. Vilken underbar natur!!!!! Massor av gigantiska stenblock överallt, mossiga stenar och ljuvlig, lättvandrad storskog. Dessutom några riktigt bra gömmor!
 
 
 
 
Vi kanske skulle göra ett försök till på några av de som ligger i närheten innan vi åker tillbaks till Växjö igen?
Sagt och gjort och det ångrar vi inte!
 

 


 
 Fast de här hade vi ju inte i planen så de fanns inte i min gps. Min PQ är med avsikt snävt tilltagen eftersom gpsen verkar ha en tendens att låsa sig när antalet inlagda cacher närmar sig 1000 och det ville jag ju inte vara med om.  Tur att Titti har mer minne i sin GPS! 
 
 
Sötnos?
 
Tyvärr funkar inte heller "dela trådlöstfunktionen" så jag travade efter i skogarna utan att veta direkt vart vi skulle. 

 
En fantastisk fikaplats hittade vi!
 
 
Jo jag vet, det kanske är dags att byta GPS (den klarar inte heller chirp längre och startknappen är trasig) men det där med nymodigheter är inte riktigt min grej. Upptäckte till exempel en liten finess här på bloggen igår, hur man delar in inslagen i bloggen i kategorier. Har sett funktionen men inte förstått hur man gjort.  Jaja, jag är inte så teknisk och jag blir stressad bara jag tänker på att behöva lära mig en ny GPS dessutom så jag behåller allt den gamla så länge. 
 
Hovmantorp visade sig vara ett riktigt eldorado för fina arbetade gömmor. Av dem vi hittade var egentligen bara ett fåtal vanliga burkar, resten hade allihop något extra. Att sen naturen var underbar gör ju saken bara så mycket bättre. Hit vill jag igen!
Det har varit ett antal sommarevent i skogarna här och det var de gömmorna vi råkade ramla över. 
 
Fick även bevis på att smålänningarna är stenrika, för det måste man väl vara med sådana här gigantiska stenmurar?
 
 
Tänk så bra det kan bli, även om det inte blev som man har tänkt!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0