Ojojoj så populärt det är att fika! Ett alltigenom lyckat event!!!

 
 
Aldrig hade jag väl i min vildaste fantasi trott att jag skulle stå framför mer än 70 personer i skogen och prata, den där gången i Tibro, på grilleventet där i försomras, när iden om ett fikaevent på Hökensås helt plötsligt hoppade upp i mitt huvud. Jag som verkligen hatar att stå inför en massa folk och prata.
Inte kunde jag väl tro att detta event skulle bli så välbesökt!
Av de event jag besökt i Skaraborg så är det bara LäcköKinnekulleeventet i våras som varit mer folk på och att det skulle bli så många på ett event jag själv startat upp fanns inte på kartan i min värld.
Nu blev det ju ändå så. Will attendloggarna bara ramlade in och det hela slutade med 60 stycken alias. Fick lite skrämselhicka bara vid blotta tanken på hur vi skulle få allt att flyta på. Bordet, det väldigt stora, närmare 10 meter långa, var nästan fullt en halvtimme innan eventet ens startat.
Hur får så många bilar plats i skogen?
Ja, visst var det bilar lite varstans men det var inga problem vad jag hörde. Ingen var sur för att de inte fick plats vid bordet och alla cacher släpptes och hittades utan problem!
 
 
 
 
Min inkorg på mailen har slått rekord. 292 mail på ett dygn. Tänk att få så många positiva loggar på en och samma dag! Helt fantastiskt!
Denna logg sammanfattar nog de flesta:
"Tack Tjejligan! Ni fixade allt ju! Fin natur, fint väder, 2FTF:er, trevliga nördar och tja kanonbra! Tack!"
 
Nu väntar jag bara på en attendlog från solen som även den ville hedra oss med ett besök!
Tjejligan har verkligen lyckats! Att vi hade kul under planerandet gjorde ju inte saken sämre.
Att fixa ett eget event när det blir så här bra ger mersmak.
Inget var så svårt egentligen, inte ens att prata inför alla människor. Geocachare är ju trevligt folk!
Hur var det då upplagt?
Ja vi släppte ett antal cacher som vi hjälpts åt med att placera ut, de flesta släpptes på nätet redan kl 12. Tyvärr är ju internettäckningen inte så fantastisk på Hökensås så det gav uttryck till frustration men det löste sig. Sen var det tid för fika, litet lotteri där vi bland annat lottade ut fikabröd och tändstickor (rensade i lagret hemma så att barnbarnen inte ska behöva ta med sig dem till ålderdomshemmet en gång.....) och sen var det ytterligare ett cachesläpp på papper med cacher på gångavstånd.
 
 
Lotteri!
 
 
 
Tjejligan (tyvärr utan Malin idag) redo för cachesläpp
 
 
Alla ivrigt sysselsatta med att knappa in koordinater!
 
Men några stannade kvar en stund efter släpp bara för att prata. Trevligt!
 
 
Några nya cacher. Fin natur. En bra fikaplats. Alla hade med sin egen fikakorg. Inget avancerat alls egentligen, men oj så bra det blev!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0