Det är i Lidköping allt händer i april!

Jag har haft en synnerligen lugn vecka vad gäller geocaching av olika orsaker. De två viktigaste har varit att jag råkade dra på mig en rejäl förkylning samt att maken råkade fylla femtio år i veckan. Sen råkade ju dessutom himlen släppa ner en massa vitt oxå och om motivationen för att cacha var låg pga det andra så minskade motivationen ytterligare.
Fast tvågömmor har jag loggat i veckan. En promenadcache i skogen med Lena och en labcache!
Vi blev ju lite sugna på att göra varsin sådan förra helgen så i torsdags möttes vi, jag och Malin och gjorde var sin. Malin hittade sin under vårt köksbord där semlorna var framplockade. Chokladsemlor dagen till ära!
 
 
Passande eftersom jag ju tidigare har en liten serie med fikaplatser. Min hade Malin valt en fin plats med ett ljud jag vet att hon gillar, nämligen ljudet av porlande vatten. En kul grej att göra för en vän man gillar men det hela kan utvecklas vidare.
 
Annars så har jag varit sysselsatt med mina kommande gömmor i stället. Väntar på att skogsavverkningen ska bli klar så jag kan få ut de sista gömmorna i min skogspromenad. Gick en rekogniseringsrunda där idag och insåg att det var tur att det låg ett fornminne ungefär där jag tänkt lägga en av burkarna som redan är publicerad och därför valde att flytta den, för just det trädet jag sett ut var nu borta.......
Men snart så!
Jag är ju med på ett litet hörn som crew i ett större event som ska gå av stapeln i slutet av april.
Läckö Kinnekulle Event 2014 . Det är nu helt klart att det även kommer att bli två event till i trakterna samma helg: 
Kinnekulle Korv med Bröd Event  och Lidköping CITO Event .
 
Massor av information om denna toppenhelg finns här: externa hemsidan. 
 
 
 
Känns faktiskt riktigt kul att få vara en liten del av allt detta! Min huvuduppgift blir väl att lägga ut några gömmor.
Tycker att jag har en rätt bra plan på vad jag vill göra, men det var ju bara en sak som var lite viktig att kolla upp och det var ju det här med att min slinga råkar vara i ett naturreservat. Alltså kan det behövas tillstånd.
Tog tag i saken och fick kontakt med en trevlig handläggare på länsstyrelsen och insåg då att det största problemet för att lägga i naturreservatet var korna. Att länsstyrelsen hyste en sådan oanad omsorg om just kornas magar det hade jag ingen aning om. Det var viktigt att se till att de inte kunde komma åt och äta upp burkarna och det kan jag ju bara hålla med om att det är ju inte så bra för mig det heller.
Men eftersom de inte hade något annat att invända så jobbar jag nu vidare på min lilla slinga där! Och kanske en fikaplats till!
Tiden går, våren kommer närmare med stormsteg och snart är det dags för milstolpe!!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0