Kosläpp!

Kosläpp
 
Event är trevliga! De kan dessutom innebära precis vad som helst!
Något av det märkligaste jag varit på är nog detta kosläppet!
Har faktiskt aldrig varit på kosläpp någonsin trots att jag är uppväxt på en gård. Fast mina föräldrar hade ju grisar så det har sin betydelse.
Klockan 10 öppnades dörrarna ut från ladugården och det var några tveksamma kosor som tittade ut genom dörren först innan de tog några stapplande steg ut!
Sen: Jippie!!!!!!
 
 
 
Hoppande och skuttande så gav de sig av ut i gröngräset! Kor är inte gjorde för att hoppa, det märks rätt tydligt när de gör det, så det såg rätt lustigt ut.
Man kan ju undra vad de tänkte med alla människor som stod bredvid och tittade på dem.......
 
 
När alla var ute så fick vi kaffe och rabarberkaka och även möjlighet att gå in i ladugården och titta.
Ja, nog har det förändrats en del sedan min mormor och morbror hade kossor i min barndom......
Kul eventide!
Dessutom riktigt kul att få se ett kosläpp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0