Högt betyg i Örebro och Sundsvall

När CO lyckats få till en geocache som både roar och engagerar de mest ovilliga tonåringar, ja då kan man inte göra annat än att njuta av tillvaron. 
Denna familjeresa lyckades jag med konststycket att hitta inte mindre än fyra sådana cacher som faktiskt hela familjen uppskattade.
 
 
 
De två översta bilderna är från en helt underbar serie holkar, strax utanför Örebro signerade LåW. Ja, jag vet ju såklart inte om alla i serien är bra, men de två vi loggade var helt klart riktigt bra och hade en lösning jag aldrig stött på tidigare, trots att jag har en viss förkärlek till gadgetcacher.
Pippi holken är den första i serien på totalt 11 stycken. Vilka två vi loggade av dem berättar jag dock inte.
Hit hoppas jag kunna återvända tillsammans med nån i tjejligan framöver, förhoppningsvis i samband med ett stort event i höst.
 
Sundsvall är ju en helt fantastisk geocachingstad och vi har ju varit där en gång tidigare. Inte heller denna gång var siktet inställt på geocaching men två riktigt bra cacher kunde jag logga.
Denna hade varit utsedd till geocache of the week!
 
 
Tur att jag har tre söner som är duktiga på sådana här saker!
 
Sista gömman jag ska berätta om är denna: Valley Of Discombobulation
Här blev vi faktiskt riktigt engagerade allihop. Trodde aldrig att jag skulle få se hela familjen krypa i en vägtrumma men så blev det. Normalt är det ju mor som roar sig med sådant ibland.
 
 
Här startade alltihop och det fanns flera delsteg, det gällde bara att komma på hur vi skulle göra.
En oerhört vacker plats, och vi irrade allihop runt, runt där i dalen, började ge upp ibland, men då hittade någon mer ledtrådar och helt plötsligt lyckades vi komma lösningen på spåren. Helt klart inte som det var tänkt, men ändå. (Ett delsteg hade nämligen fått fötter tyvärr).
 
 
En riktigt, riktigt kul geocache och det enda jag ångrar är att vi inte försökte oss på granncachen trots att batterierna i gpsen tvärdog och jag hade glömt extrabatterier. Hade ju lite,lite batteri kvar i mobilen.
 
Nåväl, Fyra riktigt bra gömmor och jag får väl erkänna att utan familjens hjälp hade ingen blivit loggad. Det är ju det här med att ha en fungerande hjärna. Tur det finns andra som behärskar det som mor inte kan.
Kommer jag nånsin tillbaks till Sundsvall så vet jag definitivt vems gömmor jag ska prioritera den gången.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Precis så är det med en del. Man måste hjälpas åt i bland. Brukar ta med dotter och svärson på sådana rundor. 1000sjöarcacherna, dem är det bra att hjälpas åt med....Vi har ju dem på nära håll, och avnjuter dem ibland. Roligt att leta upp några cacher "souvenircacher" när man är på resa. HA det gott!

Svar: Gillar ju egentligen inte alls att cacha själv, inte ens när det är enkla gömmor, vill ju gärna dela upplevelsen med någon! Måste erkänna att jag skulle ha oerhört svårt att inte få logga åtminstone nån cache när man är på resa fast när vi är på familjesemester så händer det att jag går förbi gömmor medvetet, allt för att inte fresta på familjens tålamod för mycket. Bättre då att satsa på några sådana här specialare. Men jag loggade faktiskt några till, men mer om dem i ett annat inlägg. Ha det så gott du med!
bojip

2015-08-09 @ 19:35:56
URL: http://femfemman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0