Bra start på det ny året!

Detta blir ett inlägg som är så svårt att få till bra för här vill jag verkligen inte spoila någonting.
Jag väljer att ladda upp lite halvdåliga bilder som jag inte tror avslöjar något alls när jag berättar om den fantastiskt äventyrliga nyårsdag vi fick. Tre riktigt bra gömmor som bör upplevas i Mariestad samt det extra äventyrliga vi råkade få tack vare att vi la lite tid på att återställa så det funkar för nästa besökare.
Alla geocacher som är lite mer arbetade är även lite mer känsliga. Givetvis och konstigt vore det ju annars.
Fast att den ena cachen var svårloggad berodde nog mest på slarv av tidigare cachare vid återplacerandet.
I botten av denna, simmandes i vattnet, fanns nämligen loggboken och så var det definitivt inte tänkt.
 
 
Lite kreativitet behövdes för att komma åt den. 
 
Kloka hjärnor slås ihop........
 
 
och jag är glad att vi med hjälp av naturen samt lite extra hjälp av golfshopen i denna stad lyckades fiska upp loggboken.
Dessutom är jag faktiskt glad över att det tog sin lilla tid. Jag hann nämligen torka!
 
Efter att ha krypit in i detta hål, en dag när snön just smält bort, gjorde mig inte direkt lämpad för en bal på slottet.....
 
 
 
Fick faktiskt erbjudantet att åka härifrån på bilens dragkrok, hållandes i takräcket......
Fast jag hann ju torka iallafall, men renare har jag varit.
 
Vi återplacerade som det var tänkt. Alla är kanske inte lika sugna på att fiska upp burkar i botten från tre meter långa stolpar.
 
Detta blev räddningsaktion nr två. Vi började med att leta upp en sten
 
 
En mycket bra gömma som funkade klockrent ända tills det var dags att återställa.
 
 
Såhär var det inte tänkt att man ska behöva göra, men nu funkar den nog för näste besökare igen.
Men håll med om att det blev ett kul kort!
 
Hungrig blir man av äventyr, denna nyårsdag var det tyvärr inget jättebra fikaväder utomhus och inne på lokal var det ju av tidigare nämnda anledningar tur att vi inte skulle.
Alltså vindskydd lät som en bra ide. Enda vindskyddet jag känner till är det vid snapen där det var event förr vintern.
Sagt och gjort. Vänern var vacker, men vindarna iskalla.
 
 
 
Vårt vindskydd var perfekt. Lä och fikat smakade ljuvligt!
Nöjda och glada efter fyra loggade cacher och trevlig samvaro! Mycket bra start på 2015!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Inga Johansson

Det är sådana äventyr man kommer ihåg. God fortsättning!

2015-01-02 @ 18:42:58
URL: http://tankstallet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0