Repövning!

Det duggar tätt med event just nu. 
Märkligt egentligen eftersom det ju är januari och kanske inte den mest optimala cachemånaden.
Men jag har ju lovat mig själv att försöka besöka fler event så bäst att passa på.
Denna gång var det Repövning på en välkänd plats!
 
 
Svartvik vid Vristulven. Här har det varit event en gång tidigare och det är en perfekt plats.
Redan kl 12 var det uppställning och vi hälsades välkomna av "D3 Bockarna Bruse".
 
 
Kameran är riggad och det var strax uppställning inför gemensamt gruppfoto. Givetvis i givakt!
 
 
 Vad passar bättre i fält en lite småkylig dag än hemmagjord ärtsoppa?
 
 
Till och med punch fanns för den hågade. Kaffekannan puttrade och grillen var tänd. Mysigt! Mysigt!
Djurets huvudbonad tilldrog sig åtminstone min uppmärksamhet. Tydligen en mössa ryska soldater brukade använda. Kul!
 
 
Sen stod vapenvård och mingel på programmet. Ja vad är vårt vapen i fält egentligen? Jo gpser och mobiler skulle jag tro och det var några av samtalsämnena. EO tipsade om att bekanta oss med varandra och kanske få tips på den där gömman vi hade haft svårt för, eftersom sannolikt en stor del av skaraborgs cacheutläggare var där.
Jo det kan nog varit sant för vi blev riktigt många. 49 will attendloggar var det, ska bli kul att se hur många som egentligen kom sen.
 
 
Svartvik är en vacker plats, alla årstider på året. Strax intill här valde jag att logga min gömma nr 4000 så visst är det en plats jag gillar lite extra.
 
 
Några barn var med och inte helt oväntat roade de sig med att kasta isbitar på den nog inte så hållbara Vristulvsisen.
 
 
Loggboken då? Syns den däruppe?
 
 
Jo jag skrev faktiskt i den också, fast hur berättar jag inte. 
 
Ett synnerligen bra och välordnat event! Tror faktiskt att jag inte blivit besviken på ett enda event hittills. Även om jag uppskattar när det släpps några små plastburkar samtidigt.
Geocachare är verkligen ett trevligt släkte!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0