Valborgsmässoafton och en fika tillsammans

 
 
Valborgsmässoafton och utlovat i princip dagsregn. Tråkigt värre. Frågade därför Lena dagen innan om hon hade lust att följa med och ta en fika nånstans, sannolikt under tak, och det ville hon gärna.
Döm om min förvåning när jag vaknar på aftonens morgon och solen skiner från en närapå klarblå himmel. 
Snabbt beslut tas att vi åker neråt Mullsjö, så får vi se om vi hinner logga något.
Vädret blev sämre allteftersom, men vi klarade oss från regn ända tills jag var nästan hemma igen och ett tiotal burkar hann vi oxå med att logga.
Självklart så fikade vi ju med! Det var ju det som var målet med att vi träffades. Denna dag blev det keso, avocado, rödlök så det var tur att Lena visste om en fikaplats med bord.
Nu har vi ju fikat på en skjutbana med, det hade jag inte gjort förut.
 
Några riktigt roliga burkar loggade vi varav denna var en av dem.
 
 
Denna backe var brant och barr är halare än man tror
 
 
och precis när vi kom ner sken solen upp en liten stund. Men badbart var det inte.....
 
 
Sen såg vi även lite konstiga saker. Detta ansikte var ett av dem
 
 
och dessa, som jag först tolkade som en bit plast.......
 
 
Men konstigast av allt är väl ändå de som frivilligt kastar sig ut och cyklar nerför sådana här, eller?
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0