6000 Glada Gubbar tillsammans med tjejligan

 
Under sten eller hängande på gren
och gömda i stubbar
Du har nu 6 000 glada gubbar!
Många roliga turer som fått oss att skratta
och nu vill tjejligan dig gratta!
 
Så stod det på kortet jag fick av Titti, Malin och Lena.
 
 
Så underbart att få vara en del i denna kravlösa gemenskap! Att få uppleva så mycket tillsammans i bästa vänners sällskap. Bara det är värt att fira med en gofika ibland. 

 
Nu är alltså ännu en milstolpe passerad. 
 
 
Denna gång var det inte mitt i smällkalla vintern och dessutom var valet av plats ganska givet. Fast viktigast av allt var ändå sällskapet.
 
Älskade Hökensås, med alla sina sjöar, gölar och mossig storskog. Dessutom mängder med underbara fikaplatser. 
Sen är det ju dessutom så att Malin har en gömma däruppe, som är tillägnad mig så vad passar bättre än att den fick bli min geocache nr 6 000?
#9 Skogsmarodörer - Geonörd 
 
 
Ur cachebeskrivningen:

"Geonördar anser inte jag är några skogsmarodörer, men jag har förstått att det finns andra som tycker det...

Bojip, denna gömma tillägnar jag dig. Du är en sann skogsmarodör! Jag har med egna ögon sett hur du - trots upprepade tillsägelser av blåbärsplockande surtant - fortsatte att trampa ner  blåbärsriset och blåbären för en geocachinggömmas skull. Inte nog med det, du "skräpar ner" i naturen också, genom att gömma en hel massa plastburkar i skogarna! För detta är jag dig evigt tacksam :)

Precis som övriga skogsmarodörer, så påträffas geonördarna inte bara i skogen utan på många andra möjliga (och omöjliga!) platser."

Egentligen tycker jag nog denna båt är mer marodör i skogen än vi geocachare. Långt från närmsta sjö som den står. Fast hade båten varit i en sjö hade vi nog inte sett den. Länge sen den var sjöduglig........

 
Fortsätter med cachebeskrivningen blandat med bilder från vår dag på Hökensås.
"Jag är en stolt geonörd! Förmodligen är även du en geonörd om minst tre av följande påståenden stämmer in på dig:

- alltid har en teleskopstege och/eller gummibåt och/eller klätterutrustning och/eller vadarbyxor med i bilen.
- slänger dig med uttryck som mugglare, first to find, GZ, TFTC, vit dag, resekryp och favoritpoäng
- har en hel uppsättning verktyg/hjälpmedel med ut i skogen, allt ifrån skräpplockare, pannlampa och pincett till magneter, fiskelina och tandläkarspegel med teleskopskaft"

 
- gäller särskilt kvinnliga geonördar: har bytt ut läppstift, smink och kam i handväskan mot myggmedel, multiverktyg, uv-lampa och RITRpenna
- någon gång ignorerat hastighetsbegränsningen eller andra trafikregler med bilen alt parkerat bilen på ett olämpligt eller tom olagligt sätt för att komma först till en nypublicerade geocache
 
 
 - någon gång kastat dig iväg av samma anledning som ovan, fast du egentligen borde ha stannat hemma och gjort något mer ansvarsfullt som tex att koka sylt på de nyplockade jordgubbarna
- åkt genom halva Sverige, eller tom till ett annat land bara för att få logga en särskild cache
 
 
 
- äger minst ett par "nördbyxor", dvs tåliga fritidsbyxor eller liknande med många fickor och fack
- har blivit uttittad och/eller utskälld av någon mugglare när du letat efter en cache
- någon gång stört tystnaden i skogen genom att brista ut i glädjetjut när du hittat en cache alt lyckats lösa ett delsteg alt lyckats ta dig in i en klurig cache
 

- någon gång stört lugnet i skogen genom att svära eller uttala andra förbannelser över en cache du inte lyckats finna eller misslyckats att komma åt loggboken i en klurig cache
- har kommit försent till jobbet/ett möte eller liknande för att du "bara skulle logga en cache till"
 
 
 
Det finns några kännetecken på geonörd till  i beskrivningen och jag kan ju lugnt erkänna att jag lätt uppfinner ett flertal av kriterierna för att kvala in i gemenskapen.
 
Milstolpar ska ju firas och denna gång bjöds på smörgåstårta vid Oxasjön Fikarplats
 
 
Så gott och med denna utsikt blev det inte ett dugg sämre
 
 
Hela skogsmarodörserien har fantastiska cachebeskrivningar: Älglöss har vi väl alla ett särskilt förhållande till.
 
Älglusen tillhör verkligen mina hatobjekt!! Och särskilt smarta verkar de ju inte vara heller... Jag menar, tänk att när älglusen tror sig ha hittat den perfekta "restaurangen" slänger den av sig vingarna så att den inte kan ta sig någon annanstans INNAN den kollat menyn, och så upptäcker den att det bara serveras människoblod som den inte kan leva av. Snacka om dundertabbe!! 
 
Ja, det är oerhört gott om dessa kryp i år och de verkar vara riktigt förtjusta i turkost av någon anledning. Tycker ju att de skulle söka sig mest till en färg som liknar älgens och jag har inte sett en enda turkos älg......
 
Dessa sjöar besöktes under dagen #1 HästsjönAbborragölenSpår av brand Prinsasjö #2 
 
 
 
Nästan alla sjöar har små stigar runt sig och vandringsmöjligheterna är enorma. Gott om lingon är det oxå iår.
 
 
Jag gillar ju alla dessa sjöar men även här vid Lövkulle#2 är naturen ljuvlig
 
 
Jobbade cacher är alltid kul. Här kan man snacka om extra allt.
 
 
Gott slut på en suverän dag som gör sig allra bäst tillsammans med underbara tjejligan.
Tack!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Inga Johansson

Stort grattis till #6000! Längtade lite tillbaka till Hökensås när jag såg dina bilder. Men jag ska snart ut på en ny tur på andra sidan Vättern. Hoppas vi ses på lördag i Grimsås.

Svar: Tack!!!!!Spännande med en tur till andra sidan Vättern!
Jo, jag hoppas verkligen att vi kommer iväg i morgon. Ser fram emot att ses i så fall!
bojip

2015-09-24 @ 21:37:36
URL: http://tankstallet.blogspot.com
Postat av: anna-lena

Fina, fina Hökensås. Hoppas att vi kan få till en resa dit på höstlovet! Har tre extra dagar ledigt då. Minst en får bli en gecoachingdag. 6000! Helt otroligt! Dit kommer jag aldrig! Tänkte försöka hitta 8 stycken när vi åker till London över helgen, och komma upp i 2000. Men sedan är jag ju ingen geocachingnörd, enligt beskrivningen. Har inga andra verktyg än penna ( om jag inte tappat den) och i bästa fall ett set med olika ihopfällbara knivar, korkskruv, sax,,,, ja, du vet, en sådan där liten ihopfällbar mojäng med en massa bra och ha grejer i. Jagar aldrig FTF, har bara kamera, telefon och penna( + ev.ihopfällbar attiralj och extra batterier) i fleecetröjsfickan... Cachar aldrig i dåligt väder... Nä, nörd, det är jag helt tydligt inte.... men jag tycker att det är roligt ändå. Ha en god vecka! Udrar vart du beger dig för att cacha under vecka 40 ? Och återigen TACK för att ni kom igår och TACK för supertrevliga loggar! // Anna-Lena

Svar: Inte trodde väl jag heller att jag skulle komma upp i så många loggar men helt plötsligt så blev det bara så. Geocaching är ju för mig avstressning samt träning i att bara vara här och nu. Jag blir såklart glad över en FTF men jaga dem, det gör jag inte. Ibland råkar man ju bara ramla över dem på event och så. Fast geonörd det är jag. Har stege och en massa annat bra och ha i bilen, men mest av allt så har jag väldigt välutrustade geovänner. Och roligt, det är det helt klart oavsett om man är nörd eller ej. 2000 är ingen dålig summa det heller!
Kul att försöka logga några när man är utomlands. Hoppas ni får en trevlig resa!
Måste även jag tacka för att eventet faktiskt blev av, var ju vissa tveksamheter om jag förstod det hela rätt. Blev ju så bra!
Ska bara finslipa på ett blogginlägg om dagen sen kommer det äventyret med. Vad veckan ger i cachingväg vet jag inte ännu, beror helt på väder, och möjlighet att komma ifrån några timmar.
Varmt välkommen till Hökensås igen, vi lär säkert återvända till dina trakter oxå!
bojip

2015-09-27 @ 20:37:32
URL: http://femfemman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0