Vägen hem. Grad och kommunjakt.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Alla resor har ett slut, så oxå vår lilla Ölandstripp.
Men även hemresor kan vara trevliga.
Vi hade några olika mål med hur vi skulle köra förutom trevliga ställen och roliga gömmor som ju alltid är en målsättning när vi är ute.
Titti jagar kommuner och jag jagar grader. Båda är nog egentligen lika svårt. Fast nu har jag bara 58 grader kvar tills jag får logga en challenge i jönköping! Nördigt? Jo, jag erkänner.
Alltså blev det inte riktigt den rakaste vägen hem heller.
Örsjö kyrka var ett av de första stoppen. Vilken annorlunda kyrka!!!!!
En gömma från 2004 fanns dessutom på plats, vilket var extra kul.
 
 
Wibergs Oxhage hade en historia att berätta. Ett par som bodde i bygden testamenterade hela sin kvarlåtenskap till hembygdsföreningen, en nätt liten summa på 28 miljoner. Måste väl vara den rikaste hembygdsföreningen i Sverige?
 
 
Fikaplats för dagen blev en plats utan geocache! Vid sjön i Lessebo njöt vi en bra stund. En riktigt fin plats! Efterlämnade några mystiska spår i sanden. Undrar om nån funderar på hur de kom till.....
 
 
 
Ett vanligt hus, mitt i ett villaområde? Nej inte direkt. Läs cachebeskrivningen så får ni reda på mer. Kalla Krigets Kronoberg - LGC Krickan 
 
 
Lessebo Handpappersbruk. En riktig oas. Fint i parken och en riktigt fin vitsippsbacke som bonus!
 
 
 
 
Hovmantorp har både fina skogar och fina cacher. Det finns några serier som släpptes i samband med event för några år sedan. Vi råkade upptäcka dem av en slump förra besöket i Växjö och jag ville gärna göra ett återbesök.
 
 
 
 
 
Alien I vaggeryd, en plats vi sett genom älgstaketet många gånger när vi passerat förbi på E4. Riktigt kul att verkligen få se det på nära håll. Dessutom snygga, tycker åtminstone jag.
 
 
Resans sista gömma blev Nostalgi. En gammal mack som väcker minnen från förr.
Här finns en bra och rolig multi som gick ut på att kolla lite närmare på vissa föremål. 
 
 
 
Så bra avslutning på en riktigt bra resa!
 

Kommentarer
Postat av: Inga Johansson

Det var roligt att läsa om er resa till Öland. Kände igen en del platser, i vajr fall i början på resan. Det är en fantastisk ö som jag gärna skulle vilja se igen. Det blev inte så många burkar loggade för mig. Jag hade ju en mugglare med mig. Alien är häftig, likaså Nostagimacken.

Hos mig blir inga burkar loggade. Hela mars månad lyset tom, men det finns ju en anledning. Jag hoppas att jag snart ska kunna ta mig ut till nån enkel gömma, men jag behöver nog lite assistans. Ha en skön helg!

Svar: Tack, kul att du uppskattade att vara med på detta sätt på vår lilla tripp. Vet precis vad du menar med att resa med mugglare........Kram och krya på dig! Gömmorna finns ju kvar och väntar på dig när du mår bättre!
bojip

2016-04-15 @ 12:09:48
URL: http://tankstallet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0