Den som sig i leken ger....

 
 
 
 
 
 
.......får leken tåla brukar det heta.
Fast jag tycker nog man snarare kan säga: Den som sig i leken ger får uppleva så mycket mer och får dessutom roligare, åtminstone om leken kallas geocaching.
I torsdags hade jag ett ärende neråt jönköpingstrakten och frågade Titti om hon kunde tänka sig följa med, då det ju även beräknades kunna bli tid för lite caching.
Hon var inte svår att övertala så planeringen drogs igång och en runda nånstans skulle utses som fick fungera som basmål för vår tripp. Det är ju så att jag gärna vill kunna få med en promenadrunda när vi ska ut på tur, så valet denna gång blev en med temat ordspråk i södra Västra Götalands län.
En och annan spoilerbild lär dyka upp i detta inslag, så den som har ont av det kan sluta läsa direkt. Väljer att lägga de bilderna sist i dagens inlägg och länkar inga cacher alls för att inte spoila för mycket.
Några häftiga platser stannade vi på, därav denna. En källa benämnd kappart, en källa som aldrig sägs sina.
Sådana platser gillar jag!
 
 
En kyrkoruin fick vi möjlighet att beskåda lite närmare, samt även hembygdsgården strax intill.
Fina platser, som ju självklart ska ha en cache tycker jag.
 
 
 
 
 
 
Rundan på temat ordspråk gick i lättvandrad terräng och hade lätthittade cacher.
 
 
 
Ville man kunde man välja lite mer äventyrlig stig för motionens skull med varierande hinder, men varför skulle man vilja det? Tycker det ser rent av livsfarligt ut att ta sig över dessa rullar.....
 
 
Tibasten var på väg att slå ut, men för övrigt såg jag inte en endaste blomma under dagen.
 
 
Finfin start och mål på rundan 
 
 
Hungriga blev vi och det passade bra att äta inomhus då himlen helt plötsligt öppnade sig.
 
 
och jag som har så svårt att välja.......
 
 
Nu kommer ett urval av dagens fina cacher.
 
 
 
 
 
 
 
En fantastisk plats att cacha på. Tror att vi kan vara glada att regnet kom annars hade vi nog blivit riktigt sena hem. Men vi lär komma tillbaka, behöver bara skrapa ihop lite mer favvopoäng, för de är just nu nere på minus.... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0