Ett litet studiebesök med extra trevligheter

 
 
 
 
 
 
Jag är ju ingen statistikjägare egentligen men när D/T matrisen börjar bli full och enbart består av två tomma små hål är det lätt att fastna i statistiken ändå.
Alltså har en cache av D/T 3,5/5 legat på min önskelista ett bra tag. En speciell cache dessutom eftersom de flesta med den raitingen är alldeles omöjliga för min del att logga. Det var ju det där med att klättra.......
Men Rastplatsen i Od hade ett helt annat upplägg och när Konagirl77 hade ett ärende till folkhögskolan i Fristad och erbjöd mig att följa med så var det ju ingen stor omväg att åka via Od.
 
 
Härligt, nu återstår bara en enda innan hela matrisen är fylld!
 
Huvudsyftet med resan var ett besök på folkhögskolan i Fristad. Eftersom även jag är intresserad av deras trädgårdsutbildning blev det ett mycket givande studiebesök. Mätta efter en riktigt god lunch på skolan gav vi oss av ut i skogen igen. En cache med temat tänder gav oss både huvudbry och en stunds riktig rolig sysselsättning. Men oj vad vi fick leta för att komma så långt......Inte mindre än två livlinor konsulterades innan vi kunde fortsätta, men sådana samtal är alltid trevliga, så och denna gång.
 
 
Helt klart en av de bättre cacher jag loggat.
 
Nedanstående foto är helt klart ett av de mer roliga foton jag tagit.......
 
 
Mörkret faller alldeles för snabbt i december och vi började leta fikaplats. Här vid  The 12th CENTURY CHURCH of Fänneslunda visste jag att det fanns fikaplats men oj så kallt det blåste. Tredje besöket nu vid denna fina plats. Förra besöket här resulterade i en vistelse på barnavdelningen i Borås....
 
 
Fikaplats var det ja. Kanske inte världens roligaste men  Rastplats Röstesjön vid R40 erbjöd både lä och ljus. 
Utsikten var ju ändå begränsad så här i decembers mörker.
 
 
 En bra dag ungefär som ett kinderägg. Tre önskningar i ett: Studiebesök, en rastplats i Od och tandsebissar. Vad mer kan man önska sig?

Kommentarer
Postat av: Petra

Haha, den där smilet känner jag igen. Han har gjort flera bra fältmystar. Minns kvällen/natten vi sprang runt på ett hygge med våg i handen :).

Tips för att släcka sista DT:n är GC1BZFZ, men kanske inte riktigt säsongen just nu. Annars har ni GC5MGYC.

Svar: haha, springa runt på ett hygge med en våg verkar som nåt för mig. Vilken är det? Tack för tipsen om lämpliga cacher för sista DT. Pandoras box i Mariestad är den som är tänkt men även där är det definitivt fel årstid. Och det är ju inte säkert att vi klarar den så de andra lägger jag på minnet inför framtiden. Ha det bäst!
bojip

2017-12-10 @ 20:04:50
Postat av: Petra

Pandoras box är nog ett ännu bättre val. Står på min todo-lista också. Men det finns ju fler varv på matrisen ;).

https://coord.info/GC307G3. För att göra det lite svårare så var batteriet på väg att ta slut i vågen :)

2017-12-11 @ 21:28:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0