Internationella nörddagen!

 
 
 
 
 
 
Tror nog att jag utan tvekan tillhör den kategorin som har rätt att fira denna dag!!!
Hur firar man då på bästa sätt?
Jo, genom att klä sig i det mest nördiga man kan hitta, packa sin nördbil och ge sig iväg för att träffa andra nördar på   Internationella nörddagen.
EO jamandcat kan man lita på. Hon hade fixat ett event som t.o.m överträffade mina förväntningar.
Först var det eventplatsen. Här hälsar jamandcat oss alla välkomna!
 
 
Så fint det är här på Billingen med finaste utsikt över Skövde.
 
 
 
 
Så klart var både fika och gps med för jag visste ju att EO hade en liten överraskning åt oss. 
 
 
Nörd kan man ju vara på många olika områden och när vi fick ett blad med 5 sprillans nya cacher så visade det sig att allihop oxå gick på temat nörd.
Förutom den helt suveräna Multi - Internationella nörddagen så fanns det två cacher på temat släktforskning och frimärken som Mr jamandcat bidragit med samt två med tema nagellack och hundar signerade Miss jamandcat. Riktigt snyggt kan jag bara säga.
 
 
Även Tallulah var uppklädd för att kunna fira riktigt bra.
 
 
Det blev en hel del klurande runt bordet och jag upptäckte att jag glömt det viktigaste av allt som en geocachare behöver ha med, nämligen penna.
 
 
Det visade sig dock inte behövas då jag snabbt insåg min begränsning under förutsättningarna som var.
Jag löste släktforskningsmysten utan problem hemma i lugn och ro sen, men på plats rymde hjärnan som den tyvärr alltid gör vid sådana tillfällen. 
Som tur var beslöt vi oss för att gå i samlad tropp på multin så jag klarade mig trots avsaknad av penna. 
Sannolikt den mest sansade och stillsamma FTFjakt jag upplevt.
 
 
 
Multin var uplagd så att man fick användning av flera nördiga nödvändigheter och dessutom fick man gå den fina stigen runt Åsbotorpssjön. Kan man göra annat än gilla det upplägget?
 
 
Nörd som jag är så kan jag erkänna att alla de grejer som behövdes faktiskt finns i min ägo.
Ett helt underbart bra sätt att fira nördarnas dag!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0