Lunch i Mariestad!

 
 
 
 
 
 
Att äta lunch i Mariestad är något jag gör hyfsat regelbundet. Åtminstone de dagar som det är lunchevent där.
Normalt brukar det vara ett andra tisdagen varannan månad men nu var det rätt länge sen jag kunde vara med. Att  Stammtisch XXVIII inföll på en dag jag kunde vara ledig gjorde att vi självklart satsade på en liten tripp däråt.
 
 
Vädret var verkligen inget vidare. Snöblandat regn samt kalla vindar, men en träff med tjejligan förgyller de flesta dagar även om vädret är kass.
 
Der Schloßkirche von Große Ek
 
 
Hit fram hade jag nog inte vågat mig annars då det kändes rätt privat när man körde fram mot Stora Eks herrgård. Men det visade sig ju att kyrkan inte alls var så privat och vi hade turen att hitta en riktigt bra cache dessutom. Någonstans på bilden är den gömd.
 
 
Så hade vi då ett återbesök att göra. Marieholm - Virtual Reward. Efter att ha haft en liten diskussion om vad som var fram och bak på huset förra veckan insåg vi att vi hade tänkt fel. Men rätt ska vara rätt, så nu är även baksidan av Marieholm förevigad. Kul med en virtuell cache i Skaraborg! Hoppas att det dyker upp fler.
 
 
Efter dessa väl valda cacher var det ett besök på dagens huvudattraktion, nämligen Stamtisch, denna gång på utmärkta X-baren. Riktigt god mat och riktigt trevligt sällskap förgyllde denna dag ändå mer.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0