Förmiddagsfika på Hökensås

 
 
 
 
 
 
 
 
I år kände jag faktiskt inte för att anordna nåt event på Hökensås. Det har varit ett allmänt minskat intresse för geocaching och ja, det är aldrig kul att anordna nåt om det bara kommer ett fåtal personer. Men så fick jag frågan om det skulle bli event från Iamsobo och Iammabo då de hade planer på att släppa några cacher under sommaren och ja, så gick det som det gick......
Förmiddagsfika på Hökensås
Med tanke på hur uppskattat det visade sig bli är jag glad att jag ändrade mig.
 
 
 
 
 
 
Folk hade kommit från både Stockholm och Göteborg, Borås, Jönköping och Vårgårda förutom de från våra skaraborgska kommuner. Riktigt, riktigt kul att folk tar sig tiden att besöka Hökensås en söndag i augusti!
 
 
Några cacher släpptes på nätet efter eventet och vi passade på att logga både de vi hade kvar sen förra året plus några nya.
Gallsjön är en rätt anonym sjö som jag inte visste vad den hette förrän nu. Då detta är en av de sjöar som inte används för sportfiske var det kul att den uppmärksammades på detta sätt i stället. Läste nånstans att inte mindre än 15 procent av Hökensås består av vattenspegel, så många sjöar finns det.
Här sjönk vi djupt i mossa och pors.
 
 
Ett tag sen denna skylt sattes upp.
 
 
Ingen stig runt denna sjö eftersom ingen fiskare ägnar den nåt intresse.
 
 
Ett mycket bra sätt att tillbringa några söndagstimmar i augusti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0