En träff i Skåne och lite kulturhistoria efter det.

 
 
 
 
 
 
Lördag morgon styrde vi bilen till Hultets lägerplats utanför Glimåkra, där årets skåneträff skulle äga rum.
Här är vi i spänd förväntan på vad som väntar oss under dagen.
Årets EO framme på stenen.
 
 
I fållan, redo för avtåg.
 
 
Så släpptes vi då iväg och vi hamnade i en lång rad mot första gömman.
 
 
I början var vi många vid varje cache men snart tunnades det ut. Vacker mossig skog, men oxå förädisk då det doldes lite håligheter under mossan på sina ställen.
 
 
 
Många stora stenar fanns det, oerhört många mer än jag väntat mig. 
 
 
 
Team skaraborg samgick under dagen. Många steg blev det men trevligt hade vi.
 
 
Många väldigt trevliga gömmor hittade vi oxå. Inte en enda var den andra lik, så jag blev allt av med några favvo här i skogarna.
 
 
 
 
 
 
Efter denna rätt rejäla vandring ville vi ha lite kulturhistora oxå. Vi åkte mot Sporrakulla, en gammal cache från 2003. Väldigt fin plats hamnade vi på dessutom med finfina vandringsleder. Hallå, varför har ingen placerat ut några mer
cacher här?
 
 
 
 
 
 
Den tydligaste tjärrännan jag nånsin sett hittade vi oxå här.
 
 
Sista platsen på vår dag var ännu en mycket sevärd plats, speciellt om man som jag gillar sten. Diabase Earthcache
 
 
 
 
 
 
 
 
Vilken dag det blev!!!! Helt enkelt underbar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0