Hemåt via några kringlor

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Dags att köra hemåt igen. För ovanlighetens skull så fanns inga direkta planer för hemresan, utan vi sa att vi stannar om det dyker upp nåt som ser intressant ut längs vägen.
Fast först så hade vi några kvar att logga av Sverigeserien, alltså åter till Stensjö en sista gång.
 
 
Infartsvägen till byn kan inte vara vackrare.
 
Sista i serien var en T 4.5. Alltså blev min lott att vara allmän hjälpreda medans Elin fixade akrobatiken.
 
 
Första var inte orimligt högt men nästa plats behövdes starkare artelleri till.
 
 
Uppåt går det och jag är väldigt nöjd med min lott i detta äventyr.
 
 
 
Skithögt helt enkelt. 
 
 
Men som vanligt så är geocaching ett teamwork. Vi har hjälpts åt med lösningen på mysten och det är ju onödigt att båda tar på burken.
 
Och jag släpade mitt strå till stacken ändå.
CO hade hintat om att stege kunde underlätta så den bar jag. 13 kg i nästan 3 km tur och retur.
Inga problem att bära den vikten egentligen, men i formen av en stege så är det inte lika enkelt. Fast så här gick det rätt bra ändå.
 
 
Det var alltså rätt hungriga tjejer som återkom till bilen och vi bestämde oss för att vi måste ta en fikapaus innan vi kör norrut.
 
 
Så mysigt i lä i en solbelyst hage. Och en sista gärdsgård fick vi hoppa över. Jo, jag kommer få gärdsgårdsabstinens.
 
 
Apropå gärdsgårdar så hade vi turen att få se hur man faktiskt bygger en gärdsgård.
I röret stoppar man in granruskor för värmning (så de blir lättare att böja) som man sen använder som "rep" för att sätta samman gärdsgården. Kul att få se!
 
 
Innan vi lämnade denna fantastiska cacheserie var vi ju tvugna att lämna lite avtryck. Mycket smart loggbok.
 
 
Första kringelstoppet var Ishults tingshus - Ishult Court House. Spännande ställe! Visade sig vara en cache från 2005, inte så dumt det heller.
 
 
Häktet strax bredvid eller "kurran" som den kallades.
 
 
Synd att boden var tom.
 
 
Long Tall Sally var även det ett sevärt ställe.
 
 
Under taket ligger en gran, modell större.
 
 
Vimmerby nästa!
Vem ska man hälsa på där om inte.......
 
'
 
 
Stannade även till vid Astrid Lindgrens barndomshem
Vilken fantastisk park!!!!
 
 
 
 
Fast mest fascinerande var nog ändå "de sju önskekrusen"
 
 
Så himla häftiga.
 
 
Vi fortsatte hemåt så sakteliga efter detta, mycket nöjda med en superbra resa.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0