Caching camp



Mitt ute i skogen inte så hemskt långt från Mullsjö ligger ca 30 cacher formade som en stor geocachingsymbol. Dessa cacher har jag kollat in ett flertal tillfällen och hade faktiskt även möjlighet att åka dit en dag i somras men då jag
 1: behövde flexa lite från jobbet och det vet man aldrig om det går i lås
 2: det verkligen spöregnade hela den dagen
........så blev det aldrig av. Jag jobbade klart mina timmar den dagen och kom hem torr och ren efter det.

Men idag var det ännu en cachingutflykt planerad med lrk3 och målet var just cachingcamp.
Solen sken från en klarblå himmel och temperaturen var strax över noll.
På kartan ser det ut som man är mitt ute i skogen och det var vi, men oj vad vackert det var här!!!! En hel massa sjöar var det runt om, som inte syns på kartan märkligt nog, och underbar Hökensåsnatur för övrigt.



Vi var rädda för att det skulle vara blött men vi vandrade torrskodda på de cacher vi tog.
Vi började med en rolig multi: Caching Camp #30 - Stone or stoned. Kul upplägg som jag inte träffat på tidigare och inte alltför svår terräng fast texten antyder tät skog.



Vid baslägret var det ett jättefint vindskydd, med utsikt över den närliggande sjön, där makarna sen la sista handen på grillningen av våra medhavda grillspett medans vi loggade 2 närliggande cacher.



Mätta och belåtna traskade vi sen iväg och loggade ytterligare 2 cacher varav ännu en multi Caching Camp #31 - Deadwood. Även här en ny variant. Här fick vi traska en bit över ett hygge och då blev helt plötsligt familjens minsta ben väldigt trötta. Samma ben fick sen efter en stärkande fika åter vid sjön väldigt mycket kraft igen. Märkligt vad lite socker kan göra......
I solskenet vid sjön var det jätteskönt!






Väldigt många vårtrötta grodor fanns det i sjön till glädje för oss alla men främst för de yngre i sällskapet!



Sen gjorde vi några mindre lyckade försök på några mystar. Dels fungerade inte tekniken som önskat, dels hade vi inte läst cachebeskrivningen så noggrant att tiden rann iväg men vi vet iallafall vart brandbilarna parkerade nu. Promenaden därifrån får tas en annan gång!
För hit tänker jag återkomma. Många trevliga gömmor i vacker natur! Sen fanns det nog de då man blev blöt nerifrån också men de kan man ju alltid hoppa över........

Trackback
RSS 2.0