Vad gjorde man utan sina geovänner...........

Ja, det är en fråga jag tänkt på många gånger......... Vilken tur att jag har hittat så trevliga tjejer att vara ute och jaga burkar tillsammans med! Undrar om jag hade varit lika förtjust i cachingen ännu efter tre år om jag fortfarande cachat ensam som jag gjorde i början.
Alla upplevelser blir så mycket trevligare om man har någon att dela dem med! Dessutom funkar dessa turer som rena lyckopillret för mig, ger massor av energi att fylla upp förråden med när energin har sinat.
Idag var en mycket bra dag!
Vi hade bestämt oss för att försöka slutföra en multi vi körde fast på vid förra besöket uppe på Billingen, men eftersom det var förvarnat om regn denna eftermiddag beslöt vi oss för att ta en snabbtur utan fika denna gång.
Lite stressad, efter att ha blivit betydligt senare än jag tänkt mig, möter jag upp Titti uppe på parkeringen vid Billingehus. Vad väntar mig då där..........
Jo, där är värsta gofikat uppdukat i solskenet! Vilken överraskning!
 
 
Kan man bli annat än på gott humör att mötas av detta!
 
Mätta och belåtna travade vi iväg utmed Hållsdammen.
 
 
Molnen är mörka men regnt håller sig faktiskt borta. Senare fick jag höra att det var i Tibro det regnade........
Hållsdammen är faktiskt en riktigt vacker sjö och det är många fina spår uppe på Billingen, numera ligger det dessutom ett antal cacher utefter spåren däruppe, en av de vi hittade denna dag var Billingens Fritidsområde # Punkthöjden.
Vi fortsatte även med dagens huvudmål GEODOGGENS RUNDA . En riktigt fin runda som vi fick avbryta förra veckan pga tidsbrist.
 
 
Lite räknande för att komma fram till slutmålet...........
 
 
Och lite mer funderande.......
 
Efter nära 30 minuters mer eller mindre effektiv letning så var det bara att erkänna att tyvärr.....denna vackra plats lär få återbesök av oss en annan gång.
 
6 km och några timmar senare var vi åter vid våra bilar. Det blev en underbar eftermiddag i härlig natur, 3 gömmor blev loggade och jag kommer att minnas dagen med ett leende!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0