2000

Milstolpar är det något speciellt med.......

Att ha varit på 2000 olika platser för att plita ner sin signatur i en liten plastburk är egentligen rätt galet, men jag lovar, nästan alla platser jag besökt har jag uppskattat på ett eller annat sätt.
Alla cacher är inte bra men väldigt, väldigt många har en tanke bakom, någon har lagt ner tid och energi för att vi andra ska få chansen att komma till just denna plats.

Även cacher bakom ett elskåp som inte har något speciellt att berätta fyller ju sin funktion, om inte annat så har jag iallafall fått lite frisk luft och i de flesta fall även trevligt sällskap under loggandet.
Dessutom så har jag ju även fått en pinne till i statistiken för att få ytterligare ett favoritpoäng att dela ut.
Är det något jag gillar så är det ju det här med favoritpoäng. Ska man på en tur, speciellt om barnen ska med, så är det favoritpoängscacherna som gäller! Tycker jag har kroniskt ont om favoritpoäng att dela ut, kanske för att jag ofta väljer just gömmor som tidigare fått poäng när jag planerar rutter.....

Åter till loggandet av cache nr 2000. Jag har spanat lite vilken som skulle få bli denna milstolpe.
Efter moget övervägande blev det så Det första man blir blind på är ...#1.
Vi brukar alltid åka på skolavslutningspicknick. Tyvärr brukar ju alltid skolavslutningen av någon lustig anledning alltid vara iskall och regnig så de senaste åren har picknicken intagits vid vårt köksbord men i år så sken solen och det var riktigt varmt.
Direkt efter kyrkan gav vi oss av mot Karleby.
Det finns två "det första man blir blind på är..." cacher och eftersom vi tagit den andra så hade jag en aning om vad vi kunde vänta oss.
Javisst, Det var en mycket bra gömma. Ungefär vad vi förväntat os och ändå inte......



Helt klart en värdig milstolpe!

Vi åkte vidare ut mot Lidköping.

Beowulf var en intressant plats.

Skalundahögen (65 m i diameter, 7 m hög) är Västergötlands största gravhög, möjligen tillkommen på 500-talet. Från toppen har man en god utblick ut över bl.a. Främmestadfjorden i Dalbosjön. Vid den tid då här inte fanns några träd som skymde kunde man se Kinnekulles silhuett borta i öster.
Gravhögen har av Birger Nerman utpekats som den sannolika platsen där Beowulf, en gaetisk kung, skulle ligga begraven "i en stor gravhög med drakens skatter, överblickande havet".





Sommarlov!!!!!!!!

Dagens sista gömma var även den en mycket bra cache!

"The Wicked Uncles" - Stenhusbacken





Här kan man göra en resa genom Sveriges historia från forntid fram till 1900-tal. Området är ett av Västergötlands större gravfält med över 100 synliga gravar. Under ungefär 3 000 år har bönderna i trakten begravt sina döda här. Vilket är mycket ovanligt att ett och samma ställe har använts under så lång tid. Som ett resultat av detta finns här en mängd olika gravlämningar som exempelvis högar, domarringar och en hällkista.
Ett myckert vackert gravfält med en riktigt kul multi.
Här gällde det att använda en kodnyckel. Riktigt kul!




Nu lär det väl ta ett tag tills det blir dags för nästa milstolpe......

Trackback
RSS 2.0