Bara för välbefinnandets skull

Sitter här och kollar ut på snöflingorna som singlar ner utanför fönstret. Undrar för vilken gång i ordningen denna vinter. Det har verkligen varit en lååååååång vinter men nu så ska det väl vara sista snön för denna säsong.
Har ingen direkt lust att ta en morgonpromenad just idag så jag passar på att filosofera lite här i stället.
 
Jag tycker mig märka en markant förändring det senaste året som jag har cachat. I början var det definitivt antalet gömmor som var det viktiga men när man kommit upp i nästan 3000 skrivna loggar så har faktiskt inte hur många gömmor jag loggar på en dag någon som helst betydelse. Att komma ut däremot, att få umgås med mina underbara geovänner, att få se vackra platser samt att ta sig till den där lilla loggboken nånstans kanske en bra bit från bilvägen är oftast det jag uppskattar mest nu!
Ja och så fikaplatsen det klart! För att cacha utan fika känns som en sommar utan sol.
 
Vår förra tur blev det 2 gömmor signerade för min del men det var en härlig tur som gav massor av välbefinnande precis som det oftast gör.
En rejäl promenad fick vi på köpet samt dessa, årets första!
 
 
Fikaplatsen blev en plats jag besökt och loggat förut: 

Borgehall.

En fantastisk plats! Borgehall i Klyftamon är en s.k. fornborg, som har använts som ett slags försvarsverk och evakueringsplats eller gömställe under orostider och som gjordes i ordning redan under lugna förhållanden.

Nära sjön Stora Bjursjön reser sig ett bergområde brant uppåt. Sedan gammalt leder en stig upp i en klyfta och in i fornborgen, som ligger på bergets översida. Där branterna i sig själva inte gett tillräckligt skydd har borgen försetts med vallar eller murar av skarpt och spetsigt material som du fortfarande kan se rester av. Från höjden har du bl.a. utsikt mot den dal som gett Lerdala dess namn.
 
 
 
 
 
 
Det obligatoriska fikakortet ska tas! Sikta och sen en språngmarsch för Titti
 
 
Det här kallar jag caching enbart för välbefinnandets skull!

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag älskar att läsa din blogg! Tack för att du delar med dig av dina erfarenheter och tankar. Härligt också att återuppleva våra turer :)

Svar: Tack Malin!Så glad att du uppskattar mina små inlägg! Jag gillar ju att skriva såhär har jag märkt!
bojip

2013-04-12 @ 18:19:35
Postat av: Lena Alteg

ÅÅ Borgehall det minns jag åå vi hade oxå underbart väder, saknar att få vara ute med er....jävla schema...ja ja snart blir det igen. Kram

2013-04-13 @ 14:28:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0