pilgrimsrunda

Jag gillar att gå små rundor ute i vår natur. Finns det dessutom något att se utefter vandringen blir det ju inte sämre.
 
Det är väldigt populärt med pilgrimsleder häromkring. Från kungslena kan man vandra åt flera håll. Förra året invigdes leden mot Hjo och nu finns en riktigt fin hemsida om just denna leden. http://www.pilgrimslederskaraborg.se/?page=lederna&subpage=2 Detta plus att det kom ut en ny cache längs leden fick mig att bli nyfiken. När jag loggade Djuråsa källa passade jag på att gå en sväng längs leden och jag gillade vad jag såg. Här fanns ju alla förutsättningar att hitta på något! 
 
Eftersom snön kom tillbaks igen efter några dagar med barvinter tänkte jag att visst är det bra med cacher som är placerade så man kan hitta dem vintertid utan att ta med spade. Vi är ju faktiskt några stycken som trotsar snö och cachar ändå.
 
 
Ett torp
 
 
ett gigantiskt träd
 
 
ett slott
 
 
och slottets "lekstuga"
 
 
en våtmark med en ö
 
 
och lite brukshistoria.
Sen finns det en "plats med tradition" och en massa vilda djur i trakterna oxå. Plus källan givetvis.
Inte illa på 4 km vandring.

Kommentarer
Postat av: Tomas Ankarcrona

Tack för en fin kvällsrunda! =0)

Svar: Ja det var en smått fantastisk pilgrimsvandring ni gjorde! Kul att ni uppskattade den även i snöoväder;)
bojip

2013-02-08 @ 11:06:12
URL: http://cachingadventures.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0