Måbradag = några cacher, goa vänner o en bit smörgåstårta

Gott nytt cachingår!
Årets andra dag visade sig bli en riktig måbradag!
Solen tittade fram från sin skyddade tillvaro uppe bland molnen och förgyllde denna annars så mörka vintermånad. Snön smälter med stormsteg och det porlar så fint i alla bäckar. Ute i naturen är det ju oxå blött men det har vi ju på nåt sätt vant oss vid de senaste månaderna........
Vi styrde färden mot Tibro denna dag. Jag har varit i denna stad många gånger de senaste åren men mest för att möta upp titticc för vidare färd nån annanstans där hon inte bara har "glada gubbar" ute i skogarna.
Idag följde Malin med och vi började med ett naturminne.
Svenstorpstallarna!
 
 
Jag gillar dessa naturminnen, oftast är det sevärda platser man blir visad, denna gång en riktigt välväxt tall! Men var är den andra, för det måste väl finnas mer än en om det ska heta svenstorpstallarna?
Övriga tallar runt omkring var högst ordinära så vi tvekade lite om vi var på rätt plats eftersom det var en myst denna gömma.
 
 
Senare hos Titti fick vi förklaringen, Den andra tallen fanns visst på andra sidan vägen och dit gick ju inte vi.......
 
Men jag kan inte låta bli att undra varför naturminnena ska vara så svåra att hitta. Jag har åtminstone inte träffat på några andra än de som har en geocache. Vore det inte läge att åtminstone nämna något om dem, någon annanstans också.......
 
Vi fortsatte och jag är glad att åtminstone en av våra bilar hade dubbdäck!
 
 
Åh vad halt det var inne på småvägarna inne i skogen. Full förståelse för Bambi fick vi lätt!
Tur att vägarna lutade åt rätt håll!
Några fina gömmor hittade vi innan vi gav oss åter in mot Tibro och en väntande fika hemma hos Titti!
Hon visste precis vad vi behövde och hade dukat fram smörgåstårta som vi avnjöt i lugn och ro. Tänk att smörgåstårta och geocaching passade så bra ihop!
 
Tibro Vildmarkscamping är ett ställe jag inte vetat om utan geocaching. Så fint det är här!
 
 
Perfekt ställe för en picknickkorg, men så icke denna gång. Två gömmor finns här och jag fick även leta efter den jag redan hittat, den hade fått flytta sen jag var där sist. En riktigt välkamoflerad gömma! 
 
Dagen går fort i trevligt sällskap och det börjar skymma. Men ett smultronställe till hittade vi och det var
 
 
Namnet är klockrent och det var ett udda fikabord på denna fina plats! Tänk vad det måste vara härligt här på våren!
 
Denna januaris andra dag blev en riktig måbradag. Trots att Tibro hade betydligt mer snö än vi så var det ändå lätt att få vårkänslor. Ännu en riktigt bra dag!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Inga Johansson

Vilken härlig dag! Vi hade ju också en skön dag i Ulricehamn. Idag blev det en tur till Jönköping med sönerna. Vad mycket vi får se och uppleva på våra äventyr. Tack för din berättelse.

Svar: Ja, tänk vad mycket man gått miste om annars! Bästa måbranedicinen för mig i allafall! Sen alla trevliga vänner man fått på kuppen som inte tycker det är konstigt att stå på alla fyra i en stenhög heller som omväxling. Hoppas ni hade en fin dag i jönköping! Vi ska dit på måndag hoppas jag!
bojip

2013-01-03 @ 19:10:49
URL: http://tankstallet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0