Billingen och köttfärspaj

I höstas travade vi omkring flera mil uppe på billingen men två gömmor blev kvar som vi inte hittade. Det hade dessutom kommit ytterligare en gömma under vintern så vi gav oss av på skogspromenad.
 
Dagens första mål var Billingens högsta punkt! 301m, Högst i Skövde. Rätt plats hittade vi i höstas, men då hittade vi ingen burk. Idag hade vi bättre lycka! Så kul att hitta den speciellt som ingen varit där sedan i september!
 
Så den riktiga utmaningen för dagen: Även detta ett återbesök för oss: Billingens Fritidsområde # Hållsdammen
Fast det är en fin plats så jag hade inget emot detta, en cache med 4,5 i svårighet bör ju vara lurig. 
 
 
Så väl gömd den var! Men nu är den loggad, U+L&CO var den som till sist fick tag på den lille rackaren, på ett ställe både jag och titticc redan sökt av, men tydligen inte tillräckligt noga! Skönt!!!
 
 
Det firade vi med lite kaffe!
 
 
Så till en lite annorlunda plats! Rhododendrondalen.
Hade med avsikt avvaktat att logga denna då jag gärna ville se dem blomma och det borde ju vara tid just nu. Men inte en blomma såg vi. Men platsen var fin om än lite äventyrlig att ta sig till, speciellt om man inte gillar höga höjder.
 
 
Vatten på ena sidan (oklart hur djupt och inte speciellt inbjudande att ta ett dopp i) samt stup på andra sidan. Nog för att jag visste att Lena var höjdrädd men........
 
 
trodde aldrig jag skulle får se henne backa, krypandes på alla fyra. Fast jag är tacksam att hon tog sig tillbaka helskinnad utan att trilla vare sig ner eller i plurret!
 
 
Den lilla dammen såg nästan magisk ut från andra sidan........
 
Vart kom köttfärspajen in i bilden då. Jo Malin hade oxå sett fram emot denna korta dagstur, men fick tyvätt förhinder så hon fixade jättegod paj åt oss hemma på altanen i stället! Underbart avslut på ännu en riktigt mysig förmiddag!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0