Forentorpa ängar, Servicerunda när den är som bäst

 
Ibland behöver man göra service på sina gömmor. 
Jag har en serie som heter Jättarnas dal, Forentorpa ängar#1 - Klosterkvarnen, Forentorpa ängar#6
 
 
Ett underbart område som även innehåller en kulturstig med diverse information.
 
Det öppna ängslandskap du ser här i Forentorp började formas redan för 2000 år sedan av de människor som levde här. De var bönder som ägnade sina dagar åt att sköta om sina gårdar, hålla efter boskapen som betade här samt att bruka jorden.

Men hur kunde bönderna för 2000 år sedan bruka jorden då de inte hade någon plog?
Stämmer det att människor och djur delade hus? Fanns det krigare i bygden? Kom katten till norden för 2000 år sedan?
Genom att ta en en promenad längs Forentorps ängarns kulturstig kan man få svar på dessa frågor och lite till.
 
 
Till serien finns en bonus och det var den som ställde till det.
Fick ett mail om att ledtrådar till bonusen inte var möjliga att se pga blöta loggar men det var värre än så upptäckte jag när jag var där för att byta loggremsor........
Hela picknickbordet där bonusen var gömd var puts väck. Snacka om mugglad gömma!
Jaha, så det var alltså bara att åka hem igen och förbereda för fullständig service och ny bonusburk.......
Varför då inte välja att utöva den servicerundan en underbar solig höstdag? 
 
 
 
 
 
Klosterkvarnen har jag dock fotat förra hösten. Inget vatten i bäcken efter denna torra sommar var det denna förmiddag så detta foto är snyggare.
 
En plats som ger mig ro i själen, speciellt en sådan vacker dag som den här!
Vilken tur att de flesta av mina gömmor är på just sådana här rofyllda ställen!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0