Tänk om man kunde logga med ljud. Åsle mosse

 
Ska man ta en mosspromenad så ska man nog välja just en sådan här förmiddag! Strålande sol från en alldeles klarblå himmel. Inga myggor, de har väl inte hunnit föröka sig i sådan mängd än så de är besvärande, bara fåglarnas kvittrande i yster "Nu är det äntligen vår-sång"!
 
Det är nu påsklov och barnen  är hemma från skolan. De är nu såpass stora att de inte längre vill umgås med sin mor, de väljer i stället att tillbringa sådana här fina dagar framför en fyrkantig skärm. Märkligt.......Svårt att locka med dem på utflykt numera tyvärr.
Vilken tur man har kompisar som inte är lika svårövertalade!
 
 
Åsle mosse! Så många gånger jag åkt över den på väg in till Falköping! Nu skulle vi då få se vad som döljer sig en bit in från vägen.
 
Vacker mossa i många olika färger
 
 
knotiga små träd med burkar i
 
 
Jag undrar hur många procent som besökarantalet gått upp här sedan denna slingan kom egentligen? Många, många procent skulle jag tro, för det är nog inget ställe man tar en promenad på bara för skojs skull.
 
Ojojoj! Vad det klafsade om våra fötter. Stövlar var absolut ett måste för de i slingan som låg längst bort.
Ett och annat ojdå, och andra små utrop när vi trampade fel och höll på att tappa balansen undslapp oss oxå. Hade varit roligt att kunna logga med ljud just på denna slinga.
 
 
Men så vackert det är! Och känslan av att sitta mitt i ödemarken, rakt under en geocache, i vårsolen och dricka en kopp kaffe var oslagbar! Underbart! Åsle mosse #6
 
 
 
Efter fikat vid nummer 6 blev terrängen bättre och mer lättvandrad igen
 
 
 
 
Vårsolen ja, vi missbedömde grovt värmen denna dag så det var varma tjejer varav en utan stövlar som tog vägen tillbaka......De som körde förbi hade nog anledning att kolla lite extra skulle jag tro.
 

Kommentarer
Postat av: Lena Alteg

Jag har snott bilder och bloggat jag med

2014-04-14 @ 18:31:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0