Inte där jag förväntade mig att se en älg!

 
 
15 minusgrader!!!!
Detta kan väl ändå inte stämma? Dessutom var ju naturen sen ett par dagar sedan vit igen.
 
 
Men att gå i skogen med snö på granar och grenar är rätt mysigt så vi plockade på oss för att trotsa kylan.
Fast så kallt kändes det faktiskt inte. Det var alldeles tyst och stilla i skogen och vi traskade på de nästan 2 kilometrarna det var till dagens utsedda gömma. Gul men ingen banan
 
Tänk vad många gånger vi pratat om att försöka ta oss till denna. Men alltid har det varit något som kommit i vägen. Det är ju som sagt en bit att gå och ingen annan gömma ligger direkt i närheten så den har blivit kvar ända tills idag!
En riktigt bra dag att besöka den dessutom. Så vackert i snöklädd skog!
 
Nej nu är jag inte riktigt sanningsenlig. EleonoraFalken, will get you lost? finns ju även den i skogarna där. En riktigt trevlig myst som inte vållade oss några som helst problem!
13 besök sen i april 10 är inte såvärst välbesökt och det är riktigt synd för det var en väldigt trevlig myst och fin gömma!
 
 
Riktigt lättvandrat var det trots snön. Det hade ju bara kommit ett par centimeter.
 
Inte det minsta rörelse där förutom oss. Inte ens en ekorre såg vi.........
Ändå blev detta dagen då vi såg en älg på riktigt nära håll!
 
 
Hur kan då det komma sig? Jo vi hade lite tid över och då passade vi på att köra in mot stan och besöka två gömmor det gått troll i . Andra har hittat dem men inte vi.
Min problemgömma var Blåkulla. Mitt inne i ett bostadsområde där vi faktiskt varit 3 gånger, även tillsammans med Titti som redan hittat den förut. Men icke.
Måste ha varit nån mening med det för idag när vi närmade oss gömman såg jag den helt plötsligt!
Älgen!!!!!
 
 
Hur hade den förvillat sig dit? Visst fanns det en skogsdunge där men den är ju inte så värst stor dungen.
Här går vi flera timmar i skogen där älgar normalt bor och så ser vi en i ett bostadsområde.......
Gömman hittade vi sen lätt!
En synnerligen lyckad utflykt!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0