Mystarnas och klurigheternas Töreboda!

 
 
 
2 januari! Årets första tur med geotjejerna! Vart ska vi åka?
Trots att det inte är någon snö så är det råkallt i luften och vi vill gärna ta en skogspromenad.
Det finns ju en runda bortåt Töreboda (Skogsrundan 1som vi allihop har kvar så dit åker vi!
Det var ju bara det att vi hade lite kul gömmor att besöka innan......
En gömma jag spanat in redan när den kom är: Klurigt. Den var jag väldigt nyfiken på, så det fick bli dagens första uppgift! Kom fram till en riktigt snygg gömma i skogen och först fattade jag ingenting men strax plockade det nödvändiga attributet fram och jag fick en aning om vad det hela gick ut på. Strax därefter hittade Malin ytterligare en liten detalj och då var det ju klockrent!
Jag har ju loggat en nästan exakt likadan tidigare i en annan del av sverige och javisst fungerade det på samma sätt även här. Snyggt, mycket snyggt!
 
Så var det ju den där silon......Den ser man ju nästan överallt i Töreboda.
Ser du Silon? Den här rörde vi ju till det för oss förra gången vi var här då en misslyckad skärmdump gjorde att vi sumpade den enda chansen vi hade för att komma vidare den gången. Idag gick det bättre, vårt uppdrag blev att leta uppgifter på en sten och snart hade vi även denna logg i vår hand! Spottingcacher som den här är tycker jag är kul och även denna kan rekommenderas!
 
 
I Töreboda finns oerhört många för mig snudd på obegripliga mystar. Jag har faktiskt inte ens brytt mig om att göra mer än ett snabb titt på några då jag inte är en hejare på att lösa mystar men det fanns en som jag trots allt hade en teori på.
Töreboda Mystery # 1.
Kunde det vara så????
Jomenvisst! Grönt i checkern!!!!! En sådan härlig känsla!!! Fast terräng 4......När jag äntligen lyckats lösa en Cardesjömyst!!!!! Jaja, men vi var ju ändå tvugna att titta.
Denna var som många andra mystar i denna stad uppdelad i fler steg, så vi åkte till rätt plats och klurade lite där innan vi kom till slutmålet! Jösses, vad i all världen kan detta ha varit? Och hur ska vi angripa detta?
Det visade sig faktiskt vara lättare än vi trott, fast skogsarbetarna strax intill tittade rätt roat på oss när vi gav oss på det hela!
Så var det då skogspromenaden.......Vi åkte till motionscentralen där rundan började och då vi var rätt hungriga så började vi med att fika i lä för vi var nu även rätt frusna. Det är ju trots allt januari!
 
 
Fast tiden går så fort när man har trevligt så det blev ingen skogsrunda denna dag heller.
Men rundan finns ju kvar, vi lär återkomma!
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0