Snö.......

Jag har en runda i skogen som jag brukar gå med jämna mellanrum. Oftast stannar jag till där vid bruksdammen och tar promenaden på väg till eller från något ärende. Men det går ju även att gå hela vägen hemifrån fast då blir det en riktig långpromenad.
Har egentligen inte funderat så mycket över den där rundan förrän för ett par veckor sedan........
Sägs ju vara bra för min tröga hjärna att sysselsätta den med saker jag gillar.......så varför inte en liten georunda där?
Fast så mycket att visa där finns ju inte om man undantar dynamitkällaren, ödegårdens kalkbruk och några fornlämningar..........
Då började jag fundera.........Jag har ju alltid gillat gömmor där CO gjort något mer än bara lagt ut en burk. Har ju ett antal idéer på egna varianter av lite roligare gömmor på lager. Inga avancerade, det har jag varken kunskaper eller talang för, men ändå, lite mer än bara ett vanligt petrör..........
Så nu är helt plötsligt en hel slinga planerad där i min skog. Vill ha ut dem bums, MEN, det där vita på marken.......det vill jag ju helst bli av med först.
Kanske kan några komma ut, även fast det är snö........för att visa att här är upptagen mark, fler gömmor kommer.
 Sen ställer snön till det på ett sätt till........
Helt plötsligt är det nu bara 41 gömmor kvar tills nästa milstolpe!
4000!
Milstolpar vill jag ju gärna ska vara lite extra och gärna vid en fin fikaplats. Detta tål verkligen att funderas på!Fast att sitta i en snödriva en solig vinterdag är ju inte så illa det heller

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0