En varm dag utanför Falköping!

 
Finns det verkligen något som heter högnivålarm för avloppsbrunn??

I så fall borde den väl knappast sitta ett par meter upp på en lyktstolpe när det ligger en cache precis där med hinten "stolpe"......
Detta måste ju bara undersökas och jag har nu lärt mig något nytt.
Ibland så stämmer faktiskt det som står med verkligheten.
 
 
En varm och solig dag tillsammans med en halt Lena i Foppatofflor.
Har man spräckt halva stortån och ändå vill ut på en tur så var faktiskt foppatofflor helt perfekt.
 
Alvareds bro har vi letat efter förut utan att hitta men nu fanns den bara där. Visst är sådant märkligt egentligen?

 
Lite fika är ju nödvändigt, speciellt varma dagar som den här. Temperaturen var ca 27 grader så skugga var skönt!
 
Men störst intryck denna dag var nog ändå Smula som är ett naturreservat.
 
 
 
En av dessa fantastiska rullstensåsar som ligger som stora korvar i ett för övrigt plattare landskap. 

 
En otrolig mängd blommor växer här också!
 
Att vandra 600 meter på toppen av åsen, i solens sken med svalkande vindar bland alla ängsblommor var helt fantastiskt.
 
 
Eftersom kullen var betad var gräset så kort så det gick utmärkt att gå i foppatofflor med.
Varför inte några fler gömmor här? Det finns ju cachare som inte bor alltför långt bort? Jag kommer gärna åter hit för mer burkletning!
 
 
En megastor svamp hittade vi också!
 
 
Jag gillar "stora korvar" i landskapet! En härlig eftermiddag tillsammans fick vi, tack vare vår underbara hobby!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0