I skogen

I skogen 1 - 11 är en serie geocacher med syfte att få ut fler folk i skogen. 
Det om något tycker jag är en mycket bra orsak till att "skräpa ner" med en eller fler plastburkar i vår natur. Jag går ju visserligen i skogen ändå, men jag blir ändå gladare när någon lagt tid och energi på en liten runda nånstans så mina promenader får ytterligare en mening.
 
Detta är en serie i lite tuffare terräng enligt beskrivningarna och gömmorna ligger så pass långt från skogsvägen så det blir besvärligt att använda den mellan cacherna. För det går en skogsväg ca 250 meter från pärlbandet av burkar, den använde vi på tillbakavägen!
Jo, terrängen var verkligen inte helt enkel, det var nerför en backe, för att snart gå uppför en annan backe bara för att snart gå nerför ytterligare en backe osv......Inga stigar fanns men det anade vi ju innan.
Nästan hela serien ligger i närheten av ån Ösan, jag lyckades skymta den mellan träden vid ett tillfälle, annars var det alldeles för lummigt denna del av serien iallafall.
En sak är ju helt klart: Hit hade jag aldrig kommit om inte CO lagt ut dessa burkar och jag ser fram emot att ta resten i serien framöver. 
Vi tog bara tre av dem idag, inte för att vi inte orkade mer utan för att titticc (som idag var sjuk) redan hade tagit dessa tre, och det är ju kul om även hon kan vara med när vi tar resten.
 
Vilken natur!
Ormbunkar är så fina tycker jag!
 
 
Dessa var inte bara fina, de var helt enormt stora, jag som är 165 cm lång kunde knappt se över dem!
 
 
 
Otroligt grönt och lummigt var det! Här var det även såpass blött så irisblommor trivdes! Jodå, en och annan mygga trivdes här också.......
Men backigt var det.......
 
 
och en och annan ravin var vi tvugna att ta oss över, just denna på bilden nedanför var det sumpvatten i på botten så vi fick balansera på nedfallna träd över. Spännande!
 
 
Ibland var det även rätt snårigt!
 
 
Men när vi gick åter tillbaka mot bilen efter I skogen 3 så fanns den ju plötsligt där med, min drömskog!
 
 
Luftigt med massor av blåbärsris på marken och solljuset som silar sig fram mellan träden! Underbart!
Till och med blåbär fanns det!
 
 
Att få traska denna skogsväg på tillbakavägen var plättlätt och vackert det med!
 
 
På det stora hela en vandring jag uppskattade stort, trots att det inte var lättvandrat mellan gömmorna. På något konstigt sätt så tilltalar det mig, det där med att vara mitt ute i marker som ingen går i annars (nåväl förutom geocachare då) och att hitta sina egna vägar, där inga vägar finns.
Vi kommer åter, då med välfylld fikaryggsäck och förhoppningsvis hela tjejligan samlade!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0