Sådant som blivit över

Nu är det sommarlov!
Det innebär ju för mig att det blir mycket mindre tid att cacha än jag skulle önska.
Helt plötsligt så har jag inte mina "lediga" förmiddagar längre, då barnen är i skolan, utan nu måste det tänkas lunch och mellis osv igen. Killarna kan visserligen fixa mat själva, men någon måste ju planera för det och se till att det som behövs finns hemma. Det är något jag verkligen ogillar att ha ansvaret för, men eftersom maken jobbar såpass mycket faller det på mig. Även en del annat tillkommer ju när barnen är hemma så klart!
 
 
Idag var veckans enda möjliga cachedag och jag vill ju inte cacha själv. Tycker inte det är speciellt roligt helt enkelt. Geocacha ska man göra i goda vänners sällskap!
Vilken tur att Malin hade möjlighet att följa med!!
När vi bestämde denna dag var väderprognosen minst sagt dyster. 20 mm regn och risk för åska.
Men ibland har de ju fel!
 
 
Vi valde några få cacher som på något sätt blivit över, sådana som ligger alldeles ensamma en bit från alla 
andra. Cacher jag velat logga men som aldrig blivit av.
Idag blev det så av!
Vi startade med en arkiverad. Ryds ängar, källan. Ryds ängar är så fint!
 
Kan inte förstå varför det inte ligger cacher här????? Fina promenadstigar finns ju här också!
 
 
Just denna plats har jag velat besöka men hann aldrig innan den blev arkiverad men den fanns ju på plats!
Bara att sticka in huvud och arm i ett gigantiskt trädhål och ut kom en burk! Tur inget annat odefinierat följde med!
 
Fin vandring och solen sken så fint! Nyponrosorna blommade även de helt ljuvligt!
 
 
Så fortsatte vi till Every Teardrop Is a Waterfall.
Oj vad många gånger vi tänkt besöka den, men det har aldrig riktigt passat.
Men idag var det synnerligen passande för hinten var "mitt i fallet".
 
Att ta sig över ett vattenfall kräver en dag det inte regnat på länge och regnat det var det ett tag sen det gjorde. Inte mycket fart i vattenfallet denna dag!
 
 
En annan plats jag tänkt ta mig till men aldrig lyckats hitta rätt väg till var Skåningstorpskärret; Sde naturreservat.
Ett kärr som nog inte har haft besök på ett tag med tanke på hallonsnåret som växte över stigen.
Men fina orkideer blommade för fullt. Ingen aning om vilken sort det var men det spelar ju ingen roll, en lila och en vit är fullt tillräckligt för mig!
 
 
 
Här var det fin spång att gå på de sista metrarna och det var skönt, annars hade vi nog blivit blöta, trots att det är rätt torrt i markerna just nu. Kärr är ju alltid kärr.
 
 
Så tänkte vi ta en sista gömma vi pratat om, mämligen Riksträdet - Skövde. Detta är ännu en av de gömmorna som regelbundet dyker upp i våra planer, men den lär få fortsätta dyka upp där, för dit kom vi inte.
Vi hamnade på Aspö i stället. Även här finns nu två gömmor: Aspö (john silver) och Fåret som rymde
Aspö är verkligen fint och eftersom de även har ett cafe tänkte vi fika här efteråt. Tänkte bara att vi tar cacherna först.
 
Fin vandringsled även här!
 
 
Nu började det dra ihop sig ordentligt med mörka moln och bli betydligt kallare. Det skulle bli gott med fika!
 
 
De är punktliga på det cafeet.........Vi tog i dörren kl. 12.01. Låst! Det var visst lunchstängt mellan 12-13. Suck!
Jaja, Vi avslutade vår förmiddagstur med en fika på Helensgården i stället, mysigt det med. 
En underbar förmiddagstur blev det, de 20 millimetrarna regn som skulle komma såg vi inget av och det var vi inte ett dugg ledsna över.
Gott med några fler glada gubbar på kartan, på platser som blivit över, men som allihop var väl värda besök!
 

Kommentarer
Postat av: Anders

Kul att följa dina geo-äventyr, fina bilder och bra skrivet.

2014-06-22 @ 00:05:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0