Dessa hastighetsbegränsningar.........

 
Nu för tiden är det visst inte bara människor som har hastighetsbegränsningar.......För detta måste väl vara en skylt för älgar och rådjur, eller?
 
Mycket kul träffar man på när man cachar det är helt klart!
 
FTFloggen på denna är oxå något mycket speciellt:
{*FTF*} @ 23:36
Ojojoj, vilken biljakt ända från Klerebo till Tidaholm.

Satt i TV-soffan och tittade på en amerikansk dokumentär. Då när jag var nära att slumra till, när jag funderade på om jag inte hellre skulle stänga av och gå o lägga mig, då kommer "plinget".

Jag rusar in på kontoret där mina kläder ligger i en hög på golvet, drar på mig byxor, tröja och slänger ner ficklampan i min ryggssäck och sedan bär det snabbt av upp till hallen för vidare jakt efter skodon och jacka. Känner igenom fickorna att penna finns med och sedan knappar jag fram destinationen i min GPS, jag hade alldeles för bråttom för att kolla exakt vart jag skulle utan noterade bara Riksväg 26 och norrut.

När jag snäpper fast telefonen i bilhållaren spricker plasten på hållaren, det slutar med att jag får sitta med telefonen i handen, det blev tillslut ohållbart eftersom det var riktigt busväder och jag var tvungen att ha full fokus på vägen och inte näsan i telefonen, därför stannade jag snabbt till i en P-ficka vid vägkanten och memorerade resten av vägen...

-Ahaa! Upp mot Tidaholm. Blev min nästa tanke.

Skulle just svänga ut på Rv26 vid Klerebo när en bil kommer från vänster, han kör som en blådåre så jag släpper förbi honom, det visar sig vara en minibuss och min första tanke är -Oj "Albmi"!
Med en annan FTF-jägare framför mig gällde det att jaga, jaga o jaga. Jag ville inte släppa honom ur sikte, men problemet var att han körde som en biltjuv, höll ca 135 Km/h, sket i fartkamerorna och körde om allt som uppehöll sig på vägen. Jag som har dåliga däck fick anpassa farten efter det ruskiga busvädret, insåg snabbt att jag inte skulle köra om honom, nej målet fick bli att inte släppa honom ur sikte, även om jag saktade ner vid alla fartkameror lyckades jag hålla rygg på Albmi. 

Med hjärtat i halsgropen och adrenalin som fick mig att bli skakig jagade jag nu de röda lyktorna på bilen framför. -Jag får inte tappa dem! Tänkte jag.
Mina farhågor att bilen framför var en FTF-jägare besannades när "lyktorna" svängde vänster från 26an mot Tidaholm. Dock körde bilen så pass "farligt" att jag nu började ana att det inte var Albmi jag jagade, det måste vara en annan FTF-jägare, men vem?!?

Spänningen släppte en aning när jag svängde vänster vid Suntak och bilen jag jagade körde rakt fram.
-Yes! Tänkte jag, -nu tar jag in två minuter på honom.

Väl framme angriper jag cachen från söder, vägen är dock inte farbar och dessutom stoppas jag av en vägbom, blir till att jogga ca 150 meter genom spenaten. Tar fram min väska för att plocka upp ficklampan när jag inser att jag i all hast tagit grabbens skolväska, min lampa ligger kvar hemma i hallen! Som tur var hade jag av ren reflex dragit på mig pannlampan, faktum är att pannlampan åkte på när jag hörde "plinget", långt innan jag dragit på mig byxor o tröja, ja det var lite knöligt att ta på sig tröja med pannlampa på skallen men kalla det FTF-sjuka, man lär sig tekniken efter ett tag. 

Ca 70 meter kvar då får jag syn på ett älgtorn och tänker, där är det! så jag genar genom den höga vegetationen, ett hav av midjehöga brännässlor och andra växter forseras, dessa nässlor utgör inget hot eftersom de är vissna, dock eftersom det regnat 24h i streck så blir jag dyngsur från midjan och ner.
Väl framme vid älgtornet inser jag att det är ca 25-30 meter kvar?!? Enligt GPSen skall det också gå en väg alldeles nära, men i mörkret ser jag ingen väg, inte förens jag kommer så nära att jag ser gömstället inser jag att det nog gått en väg här. ;-)

Burken hittas snabbt och som belöning var loggboken helt tom. Jag dröjer kvar på platsen några minuter för att vänta in den andra FTF-jägaren, men det kom ingen... 
Måste varit någon "Tidaholmsraggare" jag jagat i natten... :-D
undrar just vad han tänkte, kanske körde så fort för att han blivit skraj av att vara jagad. ;-)
Ptja, det får jag nog aldrig veta.

För övrigt väldigt kul "objekt" du hittat! o tack för cachen o FTFen. :-)
 
Helt enkelt underbart!!!!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0