minnen från geobloggen

 

 

 
 

 

 
 

 

Posted on by bojip

Ännu ett gammalt inlägg från geobloggen:
 
Djur och Natur!
 
 

Geocaching är för mig, förutom allt annat, även en hel massa naturupplevelser.

Jag har sett flera älgar, rådjur, små harungar som skuttar högt i luften i lek med sina syskon, ödlor, praktfulla spindlar, en bäver och mycket annat.

Dessutom har jag sett den här lilla krabaten

 

Mycket bra kamouflage som denna snabelsvärmarlarv har, för inte kan den väl ha huggtänder på riktigt……….

Att få se dimman lätta över en skogstjärn en tidig oktobermorgon är nästan magiskt. Att dimma kan vara så vackert egentligen………

Det finns en hel massa bra cacher ute i skogarna i vårt land men jag vill gärna nämna en serie som jag uppskattade extra mycket. En mycket bra sammansatt serie som hade flera gömmor som hängde ihop med varandra, blandat multi, trad och inte alltför svåra myst med en grand final för den som verkligen vill ha en utmaning: Caching Camp #28 – Base Camp. Alltihop i en helt underbar hökensåsnatur.

U+L loggar en av gömmorna på Hökensås.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0