Nu är det Höst! En solig dag med molnet!

Ute skiner solen från en klarblå himmel! Färgerna sprakar i naturen och det är brittsommarvarmt!
Underbart!
Tyvärr har det inte blivit så mycket caching som jag hade önskat men så är det ju ibland. Det har varit lite annat på programmet, bl.a så har jag varit på retreat, något som var riktigt bra. Som tur var kunde vi ta en retreat från retreaten när hjärnan blev för trött.
 
 
Att få lite klarhet i hur jag ska komma vidare i livet när jobbet jag har inte funkar har tyvärr varit något jag ägnat alltför mycket tid åt, helt plötsligt blev det solklart. Hjärnan funkar verkligen inte som den gjort i 45 år tidigare, att lära nytt är hopplöst svårt (jag som hade ett medel på 4,6 när jag gick ur nian....) och stresskänslighet, vad är det ?????
På sätt och vis är det skönt med ytterligare bevis på att att jag inte inbillar mig allt som inte är som det varit förut. Att vara hjärntrött syns ju inte utanpå och jag har tyckt att jag varit för frisk för att vara sjuk och det ger ju dåligt samvete som i sin tur inte ger något positivt alls. Men att jobba som IVAsjuksköterska med en hjärna som rymmer vid minsta påfrestning funkar ju bara inte. Nu ska jag gå vidare utifrån de förutsättningar jag har nu istället. Hoppas få tillbaka verksamheten i kontoret så småningom, till dess ska jag ägna mig åt att göra så mycket roligt jag bara kan och orkar och geocacha, det är ju bara så roligt!
Sörjer dock mitt underbart, roliga jobb, det kan jag inte komma ifrån.
 
Igår träffades vi några timmar i Skultorpstrakten.
Ja, den var verkligen bra. Hade ingen aning om att man kunde göra på detta vis, men så är jag ju inte speciellt hightech heller. 
Fast vi var tvugna att ta några andra cacher en bit bort medans vi funderade.
Jurassic parkDoctor Geo och Trollskogen. Inga vanliga gömmor de heller. Vad som är kul är att de är gjorda av kreativa, yngre tonåringar. Hoppas att de inte tröttnar på hobbyn när de växer och blir äldre för då kan det bli riktigt bra. 
En hel del jobb är nedlagt och det uppskattas.
Efter några timmars cachande var det så dags att fika innan vi skildes åt. Eftersom molnet låg i närheten av
N Kyrketorps gamla kyrka så valde vi att fika här.
 
En fin plats som det sägs spöka på. Eftersom spöken trivs bäst nattetid så kändes det ofarligt att gå in.
 
 
 
På kyrkogården ska finnas en gravsten med det minst sagt unika datumet 31 november. Denna sten har vi allihop sett vid tidigare besök här, idag hittade vi den märkligt nog inte.
Tittar man in i nyckelhålet efter att ha gått ett antal varv baklänges runt kyrkan skulle oxå något, sannolikt inte allför trevligt hända.
 
 
Vi hade ingen lust att pröva, men trappen var fin att sitta på där i solskenet.
 
 
En fin dag blev det. Hoppas vädret håller i sig ett tag till, för soliga höstdagar är som gjorda för vistelse i skog och mark!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0