höstevent på kinnekulle och en 7000-promenad med fika vid död kiosk

 
 
Höstevent på Kinnekulle
Detta event var inte alls planerat att jag skulle åka på. Var egentligen rätt förkyld redan på fredagkvällen och maken var inte hemma på lördagen så jag hade tänkt vara hemma med barnen. 
Men på lördagsmorgonen så kunde jag inte låta bli. Mådde ju bättre och dessutom så skulle ju Titti sannolikt logga sin geocache nr 7000 och milstolpar ska ju som sagt firas. Jag följde alltså med, otrivin comp är en bra medicin! Men några paket näsdukar fick allt följa med ändå.
 
Det kom riktigt mycket folk på eventet, ca 25 attendedloggar än så länge. Kul! Vädret var toppen och det är verkligen toppen däruppe på kinnekulletoppen!
 
Kaffe o macka smakade bra här i gott sällskap, sen nämnde vi att det fanns en arkiverad gömma strax intill och det blev en liten folksamling där efter logg.
 
 
Alltid trevligt med event även om det inte släpps några nya gömmor. Att träffa andra som förstår fullt ut ens faschination av denna sport känns så bra.
Efter en timmes pratande så skiljdes våra vägar och vi drog iväg på en skogspromenad
 
 
Promenaden #1 med kompisar var en lättvandrad runda på 11 varierade burkar. Jag uppskattade multin vid denna trolska damm allra mest.
 
 
Inte hade jag velat bada här inte trots att det var varmt denna dag.
 
 
Kan inte låta bli ett kort i mossbeklädd skog. Vackert!
Jo nr 7000 blev loggad och då kom ju frågan. Vart ska vi ta fikat? Vi var rejält varma och svettiga så myggor, älgflugor och andra småkryp i skogen skulle fått kalas om vi stannade där efter vår promenad.
Vi åkte ut till Filsbäcks camping men de enda bord vi hittade där var vid en "död kiosk". Ja den var stängd iallafall, men det lät lite mer dramatiskt med en död kiosk. Utsikten kom inte med på bild denna dag men väl kladdkakan. Gott. Gottigottgott som en milstolpefika ska vara! Grattis Titti till ännu ett tusental!!
 
 
 Förkylningen, den mådde iallafall inte sämre av att jag var ute i friska luften.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0