Milstolpe som firades med en riktig upplevelse

 
Djävulsnästet, ett ställe som jag aldrig trodde jag skulle komma till och definitivt inte att dessutom kunna logga burken.
 
 
Jag har på något sätt förknippat denna cache med något extremt grabbigt. Vada i lera upp till naveln och folk som letat i timtal här i tunnlarna under mark, allt det har jag läst i loggar. Tänkte mig även spindlar och lite andra småkryp i tunnlarna. Spindlar är inget som bekymrar mig det minsta och egentligen inte att gå i en gammal gruva heller, men aldrig att jag skulle göra det ensam, för inte trodde väl jag att någon i tjejligan skulle föreslå att få testa om vi klarade den.
Men så vart fallet. När U+L&CO föreslog Djävulsnästet som sin milstolpegömma blev jag faktiskt rejält förvånad. Tänkte då närmast på det där med spindlarna som jag vet att hon inte är helförtjust i.
Men självklart bestämde vi os för att göra ett försök. Och det gjorde vi rätt i.
Hur häftigt som helst och inga problem alls för oss tjejer att klara detta.
CUR1 råkade höra talas om våra planer och var inte sen på att följa med.
Vi rustade oss med regnställ, stövlar, mössa och pannlampor och ett snöre.
Snöret rekommenderades så man inte skulle gå vilse i den fullkomlöiga labyrint av gångar som fanns här i underjorden. Tur vi inte mötte någon i naturreservatet som endast skulle beskåda blommorna.......
 
 
 
 
Spända på vad som väntar oss därinne i hålet. Spår av tidigare cachare såg vi utanför, för varför annars lämna snöre här?
 
 
Vi kryper in och WOW!!!!! Vilket ställe!
Gångar åt höger och vänster, precis hur många som helst!
De flesta var vattenfyllda, men den omtalade gulaktiga leran råkade vi inte på.
 
 
Flera utgångar fanns det och då fick vi vända. Vilka arbestförhållanden de måsta haft de som en gång jobbat där. Jag är ju inte direkt jättelång med mina 165 cm men fick ändå gå böjd för att inte få ett alldeles buckligt huvud......
 
 
Här korsas vår väg (läs snöre) av tidigare besökare. 
 
 
Lycka är att få skriva i loggboken! Denna blev dessutom U+L&COs logg nr 3000!!!!!!!
Ett stort grattis och Tack för att du föreslog detta äventyr!
 
 
 
Mycket nöjda loggare av Djävulsnästet!!!!!
 
 
Snöret tog vi med oss ut och inte var vi speciellt leriga heller. 
Helt klart blev vi skitigare när vi valde en annan väg åter till bilen och råkade trampa ner i en lerig bäck.....
Helt ljuvliga omgivningar här annars med ramslök i massor!
 
 
Att logga Djävulsnästet tog oss ca 20 minuter effektiv tid, det tog oss betydligt längre tid faktiskt att hitta en fin milstolpefikaplats.
 
Det finns jättefina fikaplatser bredvid där vi ställde bilen, men det blåste så kallt där så vi åkte vidare mot Silverfallet. 
 
 
Silverfallet är en plats många åker till på våren. Så har även jag gjort många, många gånger förut tillsammans med barnen. 
 
Men vi mindes inte riktigt om det fanns någon plats med bord i området så det hela slutade med att jag traskade hela vandringsleden vid silverfallet med räkmackor och blåbärspaj i handen.
 
 
För bord fanns inga. Till sist hittade vi iallafall en solig plats i lä, dock utan bord, men det gjorde faktiskt inte så mycket. Helt ljuvligt i solen och milstolpefika kunde vi äntligen unna oss.
För det är ju så det är i tjejligan. Milstolpar ska firas och det rejält!
 
 
Efter en härlig fikastund så avslutade vi dagen med en tur till skaraborgs äldsta cache, A fine view over landscape. Jag har ju redan loggat den, faktiskt var det tredje gången jag var vid denna cache, men ingen av de andra hade loggat den och jag hade inget emot ett återbesök.
 
 
Det är verkligen en fin utsikt häruppe
 
 
och att ta sig ner här pirrar allt en del i magen.
 
 
 
Vilken dag det blev!!!!!
En riktig upplevelsedag som avslutades med en Aha-upplevelse
 
 
Ännu en skogsarbetare som hade en tråkig dag på jobbet eller?

Kommentarer
Postat av: Lena

Å tack så mycket underbara du, ja det var en jättebra 3000 jag fick och underbart go fika !

Svar: <3
bojip

2015-04-14 @ 08:26:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0