Rotmystik vid Tidans strand

 
 
Det har varit dåligt med caching senaste tiden. Fokus har ju givetvis legat på att försöka få allt klart inför eventet, samt att jag försökt bli frisk från min envisa hosta. Men nu börjar hostan avta och jag hoppas att även min ork återvänder.
 
Nåväl, idag kom så äntligen ett tillfälle att idka friskvård. Geocaching är ju faktiskt precis det för mig. Lyckopiller? Tja, så länge jag får ge mig ut i skog och mark och leta burk tillsammans med en god vän regelbundet, så behöver jag inga sådana piller. Så länge det ger mig lycka att "rota under en rot" ibland så är ju det betydligt sundare.. 
 
Det ofullbordade projektetFikaplatsen och Å-kröken blev dagens utvalda lyckopiller. De ligger längs en liten väg som mestadels följer Tidans strand.
Helt ordinära gömmor men ändå en upplevelse.
Först stötte vi på ett vildsvin med glad knorr på svansen!
 
 
Så vild var den ju inte, men riktigt söt där den hängde i sin svans längs stigen.
 
Tidans vatten var alldeles svart, denna kvava dag. Jo, det var åska i luften, men märkligt nog lät Tor bli att slamra uppe bland molnen. Regn kom det dock senare, precis när vi kommit tillbaks till bilen. Ibland har man tur!
 
 
Rota under en rot var det ja. Vad är egentligen rot på detta träd och vad är stam?
 
 
Kan träd växa hur som helst egentligen?
 
 
Geocaching är ju fantastiskt på detta sätt. Inte sjutton får man se sådana här ställen annars.
Naturen upphör aldrig att förvåna mig och jag är glad att jag har någon att uppleva den med.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0