Förväntningar

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Det här med att ha förväntningar på något är på gott och ont.
Är man lite påläst på resmål innan, så vet man ju oftast vad som kan tänkas bli bra, men det finns ju även en risk att det istället landar i viss besvikelse. När förväntningarna man har gör att en bra runda på något sätt inte riktigt når upp till det man trott.
Jag gillar ju jobbade rundor,  men jag tror nog ändå att vacker natur slår det om jag ska bli tvungen att välja.
Häromdagen åkte vi ner till Jönköping, där målet för dagen var att äntligen kunna gå golfrundan. En runda av en CO som jag vet gör jättebra gömmor och med många poäng.
Vädret var trist, regnet hängde i luften, men vad gjorde väl det, så länge det stannade i molnen!
Det började inte bra. En gömma som vägrade visa sig, den på rundan med mest poäng dessutom så vi var lite molokna när vi vandrade vidare. Naturen var inte heller på vår sida..........Vackert? Nej, inte i mina ögon iallafall. 
 
 
Sen var det lättare, vi följde en grusväg med små avstickare in i terängen och gömmorna var bra allihop, men nådde inte riktigt upp till vad jag sett fram emot. Tror jag ställt ribban för högt helt enkelt. 
Tänk om vi istället bara råkat hamna vid denna runda, utan förväntningar, då tror jag att jag uppskattat den mer.
Dagens höjdpunkt blev faktiskt istället en multi som bara fått 3 favvo poäng.  ( De flesta på golfrundan hade fått mellan 50 och 100 poäng och tom mer).
Vad var det då som gjorde multin till dagens höjdpunkt? 
Egentligen bara en sak,  nämligen naturen! Visst var det fint på sina ställen vid golfbanan men inte nådde det upp till denna plats inte
 
 
 
 
 
 
En vacker plats, dessutom fin fikaplats och helt plötsligt kändes det trista vädret oviktigt. Kroppen fick sin dos motion och ögat sin dos av vackerhet. För det är ju så med skogen att tråkväder märks mindre bland gran och tall och med en kopp kaffe i handen blir det ännu bättre.
 
 
 
Min önskelista har nu blivit något kortare, faktiskt stod både multin och golfrundan på den sen tidigare. Att ha en önskelista kommer jag fortsätta med, men kanske det är bra att inte ha för höga förväntningar på den.

Kommentarer
Postat av: Inga Johansson

Håller med dig. Gick golfrundan med sönerna för ett par år sedan. Gömmorna är bra men naturen var mindre kul. Sen kanske man blir liten kräsen när man sett många andra bra gömmor. Då höjs förväntningarna. Men multin i Sandseryd var rolig. Tror det var en av sönerna som var med mig där. Ha en fin Andra Advent!

Svar: Ja, tänk vad naturen gör egentligen! Några petrör och fin natur, då trivs jag nog som bäst.Fast jag gillar ju de där gömmorna som man får klura på med, kanske därför jag gillar multis så mycket.
bojip

2015-12-04 @ 17:10:08
URL: http://tankstallet.blogspot.com
Postat av: anna-lena

Har bara tagit några av cacherna på rundan. På sommartid. Tycker överhuvudtaget att just de cacheutläggarnas gömmor är alldeles för högt värderade. Beror väl på att jag uppskattar natur mer än svåröppnade/svårfunna gömmor. Vi tänker olika. Ha det gott!

Svar: Har loggat fler av deras gadetcacher och de är bra, säkert därför vi blev besvikna. Fast vi är väl bortskämda, finns ju så många bra nu för tiden. Men en runda i fin natur uppskattar jag alltid, oavsett om det bara är petrör i granar som är cacherna.
bojip

2015-12-04 @ 18:42:25
URL: http://femfemman.blogspot.com
Postat av: Lena Alteg

Ja den dagen var helt klart inte som jag tänkt men den slutade bättre än den började och lunchen var så god, glöggen och kaffet härligt ute i naturen. Tack att du finns.

Svar: Tack det samma
bojip

2015-12-09 @ 13:06:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0