Mys(t)runda med glögg o skumtomtar

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Så här års är vi nog alla lite trötta. Dagarna rusar iväg mot jul med alla bestyr som man förknippar med det och det är mörkt och ruggigt ute. 
Jag behöver mina geoturer för att fylla på energi, och det är nog vintertid jag behöver det mest av allt.
Härom dagen träffades vi nästan hela tjejligan för en liten tur bland granarna i skogen. Det råkade visst bli en tur med enbart mystar men det är ju inte fel det heller. Kan inte skryta med att ha löst alla själv men tillsammans hade vi alla dragit vårt strå till stacken, även om mitt strå kanske mest bestod av saffranslängden i fikakorgen....
Jag har ju mer än en gång stönat över att så många mystar som kommer är pusselmystar, eftersom jag har så sanslöst svårt att pussla, men å andra sidan så vill ju inte min hjärna någon avancerad mystlösning heller så pusslen är trots allt bra eftersom de inte är omöjliga, det är ju bara tid som krävs där. Och att träna på att låta saker ta tid behöver jag. 
Vi började dagen med en decembermyst.  15 December
En riktigt bra serie mystar där alla har temat jul. Google is your best friend och om det tycker jag. Är man inte expert på julen innan så lär man definitivt ha ökat på den kunskapen innan månaden är slut.
Extra kul var att här fick vi FTF!
Gallimatias var dagens poänggömma. Både en riktigt bra myst och en riktigt bra gömma.
Promenaden fick vi när vi gick 1# Spåret i Mölltorp. Inte världens mest natursköna skog men vad gör väl det när sällskapet är så härligt.
Flitiga myror bodde det i skogen, inte ofta man ser så gigantiska myrstackar.
 
 
Alla burkar hittades
 
 
och bäst av allt var att vi hittade en mossig sten att stanna vid 
 
 
Kaffe, glögg, saffranslängd och skumtomtar
 
 
Finns det något bättre ställe att avnjuta sånt är i skogen bland susande träd och bästa vänner?
 
Tror jag ska ägna någon timme igen till att fortsätta mitt pusslande, vill ju så gärna bidra till betydligt mer än saffranslängd i skogen.
Denna gång får det bli att fortsätta på titticcs veckodagar SÖNDAG.. En riktigt bra serie pussel där jag trots min svårighet att pussla ändå pusslat alla utom LÖRDAG, SÖNDAG.
 
 
Sisådär, 2 timmar, 1 minut och 50 sekunder senare! 

 
Gott!
 

Kommentarer
Postat av: Inga Johansson

Pussel kan vara kul, men visst har det gått lite inflation i pusselmystar på sistone. Särskilt på vissa ställen. Kul när sista biten kan läggas dit.

Behöver också mina cachingrundor för att ladda energi. Just nu är energinivån väldigt låg, nere på röda skalan. Men det blev två gömmor idag när jag hämtade sonen i Växjö och på söndag är det meningen att vi ska till Varberg.

Ha en fin fjärde Advent!

Svar: Läste om era äventyr i Varberg. Verkade jättespännande. Hoppas du återfår energin under lovet nu.Hoppas du får en riktigt god jul!
bojip

2015-12-18 @ 19:23:04
URL: http://tankstallet.blogspot.com
Postat av: Inga Johansson

Det var riktigt kul i Varberg. Det äventyret kan vi rekommendera. En riktigt fin jul önskar jag er alla.
forjoi

Svar: Då får den hamna på önskelistan!
bojip

2015-12-23 @ 15:47:45
URL: http://tankstallet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0